Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Kompania Piwowarska  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Styczeń 07, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Intel: Sporty elektroniczne coraz bliższe tradycyjnym

(fot. pixabay.com)

Prezes PZPN Zbigniew Boniek skrytykował sporty elektroniczne, nazywając je na Twitterze "świadectwem pewnej patologii". Mimo to coraz powszechniej sporty elektroniczne są odbierane jak tradycyjne dyscypliny - zwraca uwagę szef Intela w Europie Środkowo-Wschodniej Krzysztof Jonak.

Boniek zamieścił swój komentarz w polemice z Bogusławem Leśnodorskim, od grudnia współwłaścicielem polskiej drużyny e-sportowej AGO Gaming. Po jej wykupieniu były prezes Legii deklarował, że zamiarem inwestorów jest wzmocnienie organizacyjne zespołu i uczynienie z niego "silnej, światowej, profesjonalnie zarządzanej drużyny" z "odpowiednim zapleczem".

Nowi właściciele chcą zapewnić zawodowym graczom między innymi wsparcie psychologiczne i fizjoterapeutyczne, a także zadbać o "wzrost świadomości e-sportowej w społeczeństwie i zerwanie ze stereotypowym obrazem gracza".

Zdaniem Krzysztofa Jonaka z Intela percepcja rozgrywek e-sportowych ulega zmianie już teraz. "Zawodowi gracze e-sportowi są pod opieką dietetyków, psychologów, trenują w tak zwanym gaming house i są niekwestionowanymi gwiazdami i idolami wśród miłośników gier elektronicznych, zupełnie jak piłkarze" - podkreślił Jonak w rozmowie z PAP.

Jonak wskazał na zawody Intel Extreme Masters, w organizacji których aktywnie uczestniczą między innymi władze Katowic, jako na przykład tego, że e-sport staje się dyscypliną "równie ważną i docenianą, jak na przykład rozgrywki piłki nożnej czy siatkowej". Intel jest zaangażowany w rozwój e-sportu od ponad 15 lat.

"Sporty elektroniczne, tak jak tradycyjne, już teraz łączą pokolenia. Możemy zaobserwować jak całe rodziny wspólnie grają, co jeszcze bardziej zacieśnia ich więzi. Na rozgrywki takie jak IEM przychodzą ojcowie z synami i nie ma w tym nic nienaturalnego" - powiedział przedstawiciel Intela.

"Wierzymy, że w sercu rozgrywek sportowych jak i e-sportowych leży to samo: niezwykle uzdolnieni zawodnicy, porywająca rywalizacja, żywe doświadczenie publiczności" - podsumował Jonak, powtarzając wnioski ubiegłorocznego Szczytu Olimpijskiego w Lozannie, na którym rozważano warunki włączenia sportów elektronicznych do igrzysk olimpijskich.

Na początku marca tego roku światowe finały mistrzostw sportów elektronicznych IEM po raz piąty z rzędu odbędą się w Katowicach. Miesiąc wcześniej w porozumieniu z Międzynarodowym Komitetem Olimpijskim odbędzie się specjalna edycja IEM poprzedzająca Zimowe Igrzyska Olimpijskie w Korei Południowej - IEM PyeongChang 2018. Polskę na zawodach e-sportowych organizowanych w dniach 5-7 lutego będzie reprezentował Mikołaj "Elazer" Ogonowski grający w "StarCraft 2".

Medal e-sportowy ma być przyznawany między innymi podczas zimowych igrzysk azjatyckich w Chinach w 2022 roku. O wprowadzenie e-sportu jako dyscypliny medalowej wnioskują również komitety miejskie Paryża i Los Angeles, starające się o organizację olimpiady w 2024 roku. Przewodniczący MKOl Thomas Bach przyznał, że rozważane jest włączenie do igrzysk gier będących symulatorami sportowymi. W październiku przedstawiciele MKOl docenili rosnącą popularność e-sportów "szczególnie wśród młodzieży" i zgodzili się, że mogą być uznane za aktywność sportową.

Wartość branży sportów tradycyjnych szacuje się obecnie na 130-150 mld dolarów przy uwzględnieniu reklam, sprzedaży biletów, praw do transmisji oraz umów sponsorskich. Analitycy Newzoo przewidują, że jeśli dotychczasowe tendencje się utrzymają, w ciągu trzech do czterech lat przychody ze sportu zostaną przerośnięte przez rynek gier.

Prognozy dotyczą wyłącznie oprogramowania rozrywkowego i nie obejmują sprzedaży konsol i akcesoriów komputerowych dla graczy - w wypadku ich uwzględnienia branża gier już teraz równałaby się ze sportową. W 2017 roku wartość samych e-sportów zależnie od metodologii szacowano na od 700 mln (Newzoo) do 1,5 mld dolarów (SuperData Research).

(PAP, 07.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.