Dział: TELEWIZJA

Dodano: Styczeń 07, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W 2017 roku Polsat prowadził w grupie ogólnej, a TVN w komercyjnej

"Rolnik szuka żony" był jednym z popularniejszych programów rozrywkowych (screen YouTube.com)

W 2017 roku największy udział w widowni telewizyjnej miał Polsat, ale w grupie komercyjnej był przed nim TVN.

Średni udział Polsatu w rynku w grupie ogólnej (widzowie powyżej 4. roku życia) wyniósł w 2017 roku 10,91 proc. wobec 11,45 proc. w 2016 roku. TVN miał 9,87 proc. (spadek z 10,37 proc.), TVP 1 - 9,59 proc. (spadek z 11,1 proc.), a TVP 2 - 7,87 proc. (spadek z 8,32 proc.). Łączny udział telewizji z tzw. wielkiej czwórki spadł z 41,24 proc. do 38,24 proc.

Piątym kanałem pod względem oglądalności był w 2017 roku był TVN 24, który zwiększył udział z 3,81 proc. do 4,27 proc. Spośród telewizji w pierwszej dziesiątce wyniki rok do roku poprawiły: TV 4 (wzrost z 3,36 proc. do 4,08 proc.), TVP Info (wzrost z 3,26 proc. do 3,83 proc.) i TTV (z 1,6 proc. do 1,78 proc.). Udział zmniejszyły TVN Siedem (z 3,33 proc. do 3,29 proc.) i TV Puls (z 3,2 proc. do 3,03 proc.).

W grupie komercyjnej prowadził TVN, który uzyskał 12,65 proc. udziału w rynku wobec 12,75 proc. w 2016 roku. Na drugą pozycję spadł Polsat z 12,37 proc. (13,23 proc. rok wcześniej). TVP 2 wyprzedził TVP 1. Udział Dwójki zmniejszył się z 7,18 proc. do 6,74 proc., a Jedynki - z 7,39 proc. do 6,11 proc. W pierwszej dziesiątce znalazły się również: TV 4 - 4,07 proc. (wzrost z 3,65 proc.), TVN Siedem - 3,57 proc. (wzrost z 3,51 proc.), TV Puls - 3,42 proc. (spadek z 3,73 proc.), TVN 24 - 2,39 proc. (wzrost z 2,28 proc.), TTV - 2,27 proc. (wzrost z 1,95 proc.) i Puls 2 - 1,94 proc. (spadek z 2,02 proc.).

W 2017 roku statystyczny Polak spędził przed telewizorem średnio 4 godziny i 18,5 minuty dziennie, czyli o trzy minuty mniej niż w 2016 roku.
Najwięcej widzów zgromadził mecz Polska - Czarnogóra w ramach eliminacji do Mistrzostw Świata w piłce nożnej. Spotkanie w Polsacie zgromadziło 8,5 mln widzów. Jeśli chodzi o program rozrywkowy, największa widownię miał 26 listopada w TVP 1 program "Rolnik szuka żony" (4,55 mln widzów), serial - odcinek "M jak miłość" w TVP 2 z 2 stycznia (6,65 mln), a film - "Kevin sam w Nowym Jorku" w Wigilię w Polsacie (4,4 mln widzów).
Dane: Nielsen Audience Measurement.

(KOZ, 07.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.