Według danych Nielsena rynek reklamy telewizyjnej wzrósł o ponad 10 proc.
(fot. pixabay.com)
Łączne cennikowe wpływy reklamowe wszystkich telewizji urosły w 2017 roku o 10,5 proc. w porównaniu z 2016 rokiem.
Z danych Nielsen Audience Measurement, które nie uwzględniają rabatów, wynika, że największe przychody z reklam uzyskał Polsat - 4,35 mld zł. To oznacza wzrost o 13,9 proc. względem 2016 roku. Wpływy reklamowe TVN urosły o 14,5 proc. (do 3,23 mld zł), TVP 2 - o 15,9 proc. (do 1,31 mld zł). Przychody TVP 1 z tego tytułu były o 14,7 proc. niższe niż rok wcześniej i wyniosły 1,19 mld zł.
Najwięcej na reklamę w telewizji w 2017 roku wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Według danych cennikowych przeznaczyła łącznie 1,42 mld zł, czyli o 26,5 proc. więcej, niż w 2016 roku.
Wśród największych reklamodawców w telewizji znalazły się także: Nestlé - 666,9 mln zł (wzrost o 21,6 proc.), Polkomtel - 630,3 mln zł (wzrost o 68,5 proc.), Polpharma - 620,3 mln zł (wzrost o 17,6 proc.) i Unilever - 590 mln zł (wzrost o 17,6 proc.).
(KOZ, 03.01.2018)