TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 01, 2018

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Trendy w content marketingu na 2018 rok

Materiały kontekstowe są najchętniej wykorzystywane w internetowej komunikacji marketingowej

Wzrost wykorzystania content marketingu w formatach wideo, infografikach, webinariach i chat-botach oraz optymalizacja treści dla mobile - tego należy się spodziewać w 2018 roku, jeśli chodzi o działania content marketingowe.

Taka prognoza dotycząca content marketingu zawarta jest w raporcie "Perspektywy rozwojowe reklamy online w Polsce 2017/2018" przygotowanym przez zespół specjalistów i praktyków pod kierownictwem Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Jak podaje w raporcie Piotr Guziur, prezes Marketing Online, w 2018 roku content marketing powinien dorównać postępowi technologicznemu, jaki dokonuje się w zakresie rozwoju formatów treści, kanałów publikacji czy możliwości analizy danych i personalizacji treści. Strategia firm musi być oparta na interakcji i zaangażowaniu pomiędzy nimi a klientami. Powołując się na badania IAB Polska, Guziur wskazuje, że 35 proc. firm ma udokumentowaną strategię content marketingu, a w najbliższych latach wskaźnik ten wzrośnie.

Według raportu IAB można się spodziewać znacznego wzrostu wykorzystania content marketingu w formatach wideo, infografikach, webinariach i chat-botach, a także optymalizacji treści dla mobile. Na dalszy rozwój data driven content marketingu wpłynie analityka internetowa i monitorowanie jej skuteczności. "Kluczowa będzie też personalizacja w komunikacji, remarketing i programmatic oraz transparentność w działaniach content marketingowych – internauci z łatwością rozpoznają płatne treści, nie należy więc ukrywać tego faktu" - podkreśla Guziur. Planując zaś działania content marketingowe, będzie się brało pod uwagę porę publikacji materiałów, wykorzystując do tego m.in. chat-boty i AI assistants.

(IKO, 01.01.2018)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.