Temat: social media

Dział: INTERNET

Dodano: Grudzień 21, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Facebook zmienia strategię w walce z dezinformacją

pixabay.com

Facebook zmieni sposób, w jaki radzi sobie z dezinformacją za pośrednictwem serwisu. Zamiast oznaczać wiadomości czerwoną flagą jako "kwestionowane", platforma społecznościowa osadzi je w kontekście doniesień z innych źródeł - podał w czwartek Bloomberg.

Firma Marka Zuckerberga powołuje się na wyniki badań, zgodnie z którymi opatrzenie informacji ostrzegawczą czerwoną flagą lub podobnym wyrazistym oznaczeniem może wywierać skutek przeciwny do zamierzonego i dodatkowo pogłębiać przekonania odbiorcy, przyczyniając się do zwiększenia liczby udostępnień fałszywych treści.

Nowa strategia Facebooka zakłada zastąpienie czerwonych flag sekcją "powiązane artykuły", kierującą do doniesień z innych mediów w celu zapewnienia kontekstu i łatwiejszego sprawdzenia, na ile prawdziwa jest dana informacja. Funkcja tego typu działa od 2013 roku, jednak od kwietnia br. Facebook pracuje nad jej nową wersją wspólnie z niezależnymi grupami weryfikującymi wiadomości, takimi jak międzynarodowe konsorcjum Trust Project.

Oprócz publikacji kontekstowych w przeciwdziałaniu dezinformacji za pośrednictwem serwisu mają pomagać inne już wprowadzone rozwiązania, m.in. podstawowy opis dotyczący wydawcy, łatwiejsze zgłaszanie podejrzanych treści, ostrzeżenia przed udostępnieniem materiału, którego prawdziwość była kwestionowana, a także obniżanie pozycji tego rodzaju publikacji.

Równolegle z zarzuceniem czerwonych flag Facebook zapowiedział nowe przedsięwzięcie związane z próbą lepszego zrozumienia, jak w zależności od źródeł wiadomości ludzie określają jej wiarygodność. Firma podkreśliła, że przynajmniej w krótkiej perspektywie prace w tym zakresie nie będą miały bezpośredniego przełożenia na kanały użytkowników.

To kolejne z serii działań Facebooka mających na celu eliminację z serwisu społecznościowego tzw. fake news, czyli niesprawdzonych treści często siejących dezinformację. Strategia działań mających za zadanie zwalczanie nieprawdziwych informacji powstała po tym, gdy serwis Marka Zuckerberga został oskarżony o szerzenie plotek, fałszywych treści i teorii spiskowych podczas ubiegłorocznej kampanii prezydenckiej w USA. Podobne zarzuty ze strony internautów i regulatorów spotkały również Google i Twittera.


(PAP, 21.12.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: social media

Dział: INTERNET

Dodano: Grudzień 22, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Chrome wkrótce zmieni się w adblockera

15 lutego 2018 roku wprowadzona zostanie aktualizacja przeglądarki Chrome, dzięki której zyska ona algorytm blokujący treści reklamowe.

Należąca do Google’a przeglądarka będzie blokować reklamy niezgodne ze standardami Coalition for Better Ads (przede wszystkim irytujące ze względu na rozmiar, lokalizację czy automatyczne odtwarzanie dźwięku i wideo).
Już latem br. wprowadzenie adblockera potwierdził we wpisie na firmowym blogu Sridhar Ramaswamym, wiceprezes Google odpowiedzialny m.in. za reklamy.
Chrome ma obecnie 60 proc. udziału w globalnym rynku przeglądarek.

(LL, 22.12.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

PODOBNE ARTYKUŁY