15 mln zł wypłacił LifeTube twórcom internetowym w br.
LifeTube podsumował mijający rok (fot. materiały prasowe)
W 2017 roku sieć partnerska LifeTube wypłaciła zrzeszonym w niej twórcom internetowym łącznie ponad 15 mln zł.
Z wyników finansowych zaprezentowanych przez LifeTube wynika, że przychody firmy w 2017 roku wzrosły o 41 proc. względem roku ubiegłego. Dzięki temu wzrosła też kwota wypłacona twórcom za zrealizowane kampanie - do youtuberów zrzeszonych w sieci trafiło 15,2 mln zł, podczas gdy w ub.r. było to 10,8 mln zł. Osiągniętego zysku firma nie podaje.
LifeTube zrealizował w br. 939 kampanii dla 321 klientów - o ponad 21 proc. więcej niż w 2016 roku. Sieć pozyskała 140 nowych twórców (obecnie ma 427 kanałów).
LifeTube wskazał także trendy zachodzące w sposobie konsumowania wideo na YouTube: rośnie liczba wyświetleń (w br. na jeden film opublikowany w sieci LifeTube przypadło ich średnio 56 tys.) i wzrasta czas spędzony na oglądaniu wideo (obecna średnia to blisko 5 min, o 23 sekundy dłużej niż rok temu).
LifeTube zapowiada, że w 2018 roku rozpocznie cykl otwartych szkoleń dla influencerów i twórców wideo (LifeTube Boosters) oraz uruchomi ekspercki kanał na YouTube poświęcony trendom.
(IKO, 20.12.2017)