Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 28, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Aflofarm ma zapłacić 26 mln zł kary za reklamę RenoPuren Zatoki

Reklamy RenoPuren Zatoki Hot i RenoPuren Zatoki Junior były emitowane w 2015 i 2016 roku (screen z YouTube)

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył karę na koncern farmaceutyczny  Aflofarm Farmacja Polska za reklamy suplementów RenoPuren Zatoki Hot i RenoPuren Zatoki Junior. Za wprowadzanie konsumentów w błąd firma ma zapłacić prawie 26 mln zł.

Według UOKiK reklamy suplementów diety RenoPuren Zatoki Hot i RenoPuren Zatoki Junior, które były emitowane w telewizji i internecie w 2015 roku i w 2016 roku, sugerowały, że produkty te mają właściwości lecznicze. A jak tłumaczy urząd: suplementy diety nie leczą ani nie zapobiegają chorobom - są środkami spożywczymi, czyli żywnością. 

W związku z tymi zastrzeżeniami w kwietniu ub.r. wszczęto postępowanie przeciwko Aflofarm Farmacja Polska. Na zlecenie UOKiK TNS sprawdził, jak widzowie odbierali reklamy tych produktów. "Badania potwierdziły, że konsumenci, oglądający reklamy RenoPuren Zatoki Hot i RenoPuren Zatoki Junior, byli wprowadzani w błąd. Myśleli, że reklamowane produkty mają właściwości lecznicze" - informuje Marek Niechciał, prezes UOKiK, podkreślając, że konsumenci nie odróżniają suplementu diety od leku, dlatego reklama musi rzetelnie informować o właściwościach produktu. "Ponadto pod wpływem błędnych informacji rodzice mogli kupić dzieciom, które mają chore zatoki, RenoPuren Zatoki Junior, zamiast pójść do lekarza" - uzasadnia decyzję Niechciał.

Jak poinformował UOKiK, Aflofarm zmienił już zakwestionowane przez urząd reklamy. Poza karą finansową firma farmaceutyczna została zobowiązana do publikacji (Polsat, TVP 1, YouTube) na własny koszt oświadczeń o tym, że wprowadzała w błąd. Decyzja UOKiK jest nieprawomocna - Aflofarm odwołał się od niej do sądu.

(IKO, 28.11.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 28, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Podpisano deklarację przyjęcia Białej Księgi Branży Komunikacji Marketingowej

Białą Księgę Branży Komunikacji Marketingowej podpisali przedstawiciele organizacji reprezentujących rynek (fot. materiały prasowe)

Organizacje reprezentujące rynek komunikacji marketingowej podpisały deklarację przyjęcia Białej Księgi Branży Komunikacji Marketingowej jako rekomendacji nowych standardów i dobrych praktyk oraz zobowiązały się do ich promocji w środowisku i wśród swoich członków.

Podpisy złożyły wszystkie organizacje biorące udział w trwającym od dwóch lat Dialogu Branżowym: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR i Polskie Stowarzyszenie Menedżerów Logistyki i Zakupów PSML – organizatorzy Dialogu, a także IAB Polska – Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, ZFPR – Związek Firm Public Relations, IAA Polska – Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy, KAE Klub Agencji Eventowych SAR, SOIT – Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel oraz SBE Stowarzyszenie Branży Eventowej.

Celem Dialogu Branżowego było stworzenie platformy wymiany wiedzy oraz ustalenie standardów współpracy i narzędzi przetargowych w ośmiu kategoriach marketingowych (full service, digital, eventy, PR, produkcja filmów reklamowych, incentive travel, branding, media). "W 2016 r. rozpisano co najmniej 655 przetargów, co oznacza, że tylko na ich przygotowanie agencje wydały ponad 130 milionów złotych. Ponadto 20 proc. tych przetargów w ogóle nie zostało rozstrzygniętych. Koszty ich przygotowania obciążają wszystkich uczestników rynku reklamowego" – powiedział Szymon Gutkowski, prezes SAR. Dodał, że proces opisany w Białej Księdze ma pozwolić ograniczyć te koszty poprzez lepsze przygotowanie przetargów i pomóc w wyborze lepszych partnerów.

Biała Księga zawiera zbiór dobrych praktyk i standardów efektywnej współpracy reklamodawcy z agencją. Jest to pierwszy z dziewięciu rozdziałów w postaci uogólnionych wytycznych i rekomendacji na bazie pracy ośmiu grup. Kolejne rozdziały Białej Księgi zostaną opublikowane jeszcze w grudniu 2017 roku oraz w styczniu i marcu 2018 roku.


(AMS, 28.11.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo