Gemius: internauci nie widzą prawie połowy reklam
(fot. pixabay.com)
Polskim internautom wyemitowano we wrześniu br. ponad 30 mld reklam, czyli średnio 1,3 tys. na jednego użytkownika. Z badań firmy Gemius wynika, że tylko 52 proc. reklam zostało wyświetlonych w polu widzenia użytkownika i znajdowały się w nim średnio przez 11 sekund.
Spośród reklam emitowanych na stronach WWW (z wyjątkiem mediów społecznościowych) najdłużej w polu widzenia użytkownika pozostają reklamy wideo. Blisko trzy czwarte spotów (72 proc.) wyświetlano w polu widzenia internautów i znajdowały się one tam średnio przez 15,64 sekundy.
W mediach społecznościowych najlepiej pod tym względem wypadły reklamy banerowe. Trzy czwarte z nich (74 proc.) wyświetlane było w polu widzenia użytkowników, a czas kontaktu z reklamą wynosił średnio 17,78 sekundy.
Firma Gemius poddała analizie dane z września 2017 roku, zebrane wśród polskich internautów w wieku 7-75 lat, korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów.
(PM, 19.11.2017)