Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 09, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Gemius obliczył, że 5 proc. reklam wideo w internecie to spoty piwa

Najwięcej spotów z piwem zamieszcza Kompania Piwowarska (fot. materiały prasowe)

Spoty reklamujące piwo to 5 proc. wszystkich reklam wideo wyświetlonych w internecie - wynika z badania GemiusAdReal obejmującego okres styczeń-wrzesień br.

Według projektu Ministerstwa Zdrowia dotyczącego zmiany Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi w telewizji ma obowiązywać zakaz reklamowania piwa do godz. 23 (obecnie obowiązuje do godz. 20). Według media plannerów spowoduje to przeniesienie budżetów reklamowych browarów z telewizji do internetu. Tymczasem Gemius obliczył, że spośród wszystkich reklam wideo wyświetlonych w internecie w pierwszych trzech kwartałach br. na komputerach i laptopach 5 proc. promuje piwo. Miesięcznie dorosłym kobietom wyświetla się w internecie średnio siedem spotów z piwem, a mężczyznom dziewięć.

Za emisję ponad połowy internetowych spotów reklamujących piwo odpowiada Kompania Piwowarska. Udział Grupy Żywiec to 31 proc.

(IKO, 09.11.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.