Gemius obliczył, że 5 proc. reklam wideo w internecie to spoty piwa
Najwięcej spotów z piwem zamieszcza Kompania Piwowarska (fot. materiały prasowe)
Spoty reklamujące piwo to 5 proc. wszystkich reklam wideo wyświetlonych w internecie - wynika z badania GemiusAdReal obejmującego okres styczeń-wrzesień br.
Według projektu Ministerstwa Zdrowia dotyczącego zmiany Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi w telewizji ma obowiązywać zakaz reklamowania piwa do godz. 23 (obecnie obowiązuje do godz. 20). Według media plannerów spowoduje to przeniesienie budżetów reklamowych browarów z telewizji do internetu. Tymczasem Gemius obliczył, że spośród wszystkich reklam wideo wyświetlonych w internecie w pierwszych trzech kwartałach br. na komputerach i laptopach 5 proc. promuje piwo. Miesięcznie dorosłym kobietom wyświetla się w internecie średnio siedem spotów z piwem, a mężczyznom dziewięć.
Za emisję ponad połowy internetowych spotów reklamujących piwo odpowiada Kompania Piwowarska. Udział Grupy Żywiec to 31 proc.
(IKO, 09.11.2017)