Dział: PRASA

Dodano: Październik 23, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polacy bardziej ufają badaniom rynku i opinii niż mediom

Prof. Dominika Maison podczas Kongresu szukała odpowiedzi na pytanie "Dlaczego nauka jest niezbędna badaniom marketingowym?"

Aż 63 proc. Polaków ufa badaniom rynku i opinii, a wśród mediów największym zaufaniem cieszą się programy informacyjne zarówno w mediach komercyjnych (ufa im 56 proc. badanych) jak i w publicznych (55 proc.) - wynika z badania "Wyprawa do źródeł wiedzy" zrealizowanego przez Polskie Towarzystwo Badań Rynku i Opinii oraz Organizację Firm Badań Opinii i Rynku. 

Raport ze swojego projektu badawczego przedstawiciele PTBRiO i OFBOR zaprezentowali podczas XVIII Kongresu Badaczy Rynku i Opinii/Consumer Intelligence "Ogarnąć jutro", który odbył się 19 i 20 października w Warszawie. Badanie przeprowadzono na dwóch grupach: reprezentatywnej grupie Polaków i przedsiębiorcach. Okazuje się, że dla połowy badanych Polaków wyniki badań (np. potwierdzających skuteczność jakiegoś produktu) mają wpływ na ich decyzje zakupowe. Zdaniem 57 proc. badania są ciekawym źródłem informacji o Polsce i Polakach, a trzy czwarte wierzy, że udział w badaniach pomaga w tworzeniu nowych, lepszych produktów i usług.

Z kolei wśród przebadanych przedsiębiorców, którzy korzystają z badań rynku i opinii, 64 proc. deklaruje, że wyniki badań mają wpływ na ich decyzje biznesowe. 80 proc. prowadzi badania przy współpracy z agencjami badawczymi, a 36 proc. robi je samodzielnie. Zdaniem badaczy to dobrze wróży rozwojowi rynku badań w Polsce, a właśnie przyszłość tego rynku była tematem przewodnim tegorocznej edycji Kongresu, w którym wzięło udział prawie 600 osób, zarówno przedstawicieli agencji badawczych, działów badań firm, jak i działów marketingu. Podczas kilkunastu sesji prelegenci mówili m.in. o wyzwaniach i szansach dla badań wynikających z rozwoju technologicznego, pracach nad sztuczną inteligencją i rosnącym znaczeniu badań dla rozwoju przedsiębiorstw.


(JS, 23.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.