Projekt sportowy Axel Springer Polska
Axel Springer Polska zatrudnia coraz więcej dziennikarzy zajmujących się sportem – według nieoficjalnych informacji będą pracować nad projektem nowego tytułu sportowego.
Wydawca ”Dziennika” i ”Faktu” od kilku tygodni prowadzi rozmowy z dziennikarzami z działów sportowych różnych mediów, którym proponuje pracę w połączonej w przyszłości redakcji sportowej obu gazet. Ma ona ponadto przygotować projekt nowego tytułu. Nie wiadomo jeszcze, czy będzie to tygodnik wzorowany na wydawanym w Niemczech przez Axel Springer ”Bild am Sontag”, czy od razu codzienna gazeta sportowa. ”Bild am Sontag” w Niemczech ukazuje się w niedzielę i składa się głównie z relacji z sobotnich wydarzeń sportowych. Część pomysłów, które mogłyby zostać wykorzystane w nowym projekcie, jest już testowana w dodatku mundialowym, który od 6 czerwca dokładany jest do wtorkowych wydań ”Dziennika”. - Pomysł na pismo w niedzielę mógłby być próbą podzielenia i przejęcia części sukcesu poniedziałkowych dodatków sportowych dzienników ogólnopolskich i regionalnych, lecz to bardzo trudne przedsięwzięcie z punktu widzenia logistycznego. W naszym kraju w niedzielę trudno sprzedawać prasę – ocenia Tomasz Zięba, prezes Marquard Media Polska (wydawca ”Przeglądu Sportowego”). Plany ewentualnego wprowadzenia na rynek drugiego ogólnopolskiego dziennika sportowego komentuje: - Springer chce udowodnić, że na wszystko jest jeszcze miejsce na rynku dzienników. Po segmencie tabloidów, gdzie trafił na słabego przeciwnika, teraz walczy na rynku dzienników informacyjnych i już myśli o dzienniku sportowym. Sądzę, że tu będzie mu trudno, ale niech próbuje. Prezes Zięba zaznacza, że na razie Springerowi nie udało się pozyskać do swojej redakcji sportowej nikogo z trzonu redakcyjnego ”Przeglądu Sportowego”. Średnia sprzedaż ogółem ”Przeglądu Sportowego” w kwietniu br. wyniosła 67 264 egz. (ZKDP).(GK, 12.06.2006)










