Oko.press skarży reklamę filmu "Botoks" do UOKiK i Rady Etyki Reklamy
"Botoks" (screen z YouTube.com)
Serwis Oko.press zarzuca reżyserowi Patrykowi Vedze, że promując film "Botoks", podaje nieprawdziwe informacje dotyczące śmiertelności wśród operowanych pacjentów.
Zwiastun i jeden z plakatów promujących film "Botoks" informują: "W zeszłym roku w Polsce 17 proc. pacjentów nie przeżyło operacji". Serwis Oko.press zwrócił uwagę, że reklama ta wprowadza w błąd, gdyż wskaźnik ten wynosi zaledwie 1 proc.
Dziennikarze w związku z tym złożyli skargę do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz do Rady Etyki Reklamy. Ich zdaniem reklama jest nieuczciwa i szkodliwa społecznie. "Pacjenci przekonani, że co szósta operacja kończy się zgonem mogą podejmować decyzje niebezpieczne dla zdrowia i życia własnego lub swoich dzieci: unikać niezbędnych zabiegów i operacji lub szukać pomocy u znachorów" - argumentuje Oko.press. Serwis chce, aby usunąć plakaty i fragment zwiastuna z fałszywą informacją. Z taką prośbą zwrócili się do dystrybutora filmu Kino Świat, lecz nie otrzymali odpowiedzi. Małgorzata Borychowska, odpowiedzialna za PR w Kino Świat, odmówiła nam komentarza w tej sprawie.
(IKO, 19.10.2017)