Dział: PRASA

Dodano: Październik 11, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

UOKiK bada koncentrację mediów i rynku reklamowego

W tym roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów szczególnie przygląda się rynkowi mediów – czytamy w komunikacie prasowym UOKiK. Najnowsze badanie dotyczy rynku reklamy telewizyjnej.

„Prowadzimy już sześć analiz rynku dotyczących mediów. M.in. sprawdzamy relacje między wydawcami prasy a kolporterami, analizujemy również stopień koncentracji drukarni prasowych. Chcemy wiedzieć, jaka sytuacja panuje na rynku medialnym, czy jakieś spółki nie nadużywają pozycji dominującej oraz, czy nie dochodzi do zakłócania konkurencji” – mówi, cytowany w komunikacie prasowym Marek Niechciał, prezes UOKiK.
Najnowsze badanie dotyczy rynku reklamowego. „Z sygnałów, które otrzymujemy, wynika, że w niektórych segmentach w tej branży może występować duża koncentracja, co może prowadzić do zakłóceń konkurencji. W pierwszej kolejności sprawdzimy rynek reklamy telewizyjnej” - dodaje Marek Niechciał.
W lutym br. wiceminister kultury Jarosław Sellin informował, że UOKiK ma pomóc w repolonizacji mediów i będzie miał większe kompetencje w zakresie kontroli koncentracji właścicielskiej w mediach.

(11.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.