Grupa Gazeta.pl wyprzedziła Allegro pod względem liczby użytkowników
(fot. pixabay.com)
Pięciu największych wydawców internetowych zanotowało we wrześniu br. wzrost liczby użytkowników - wynika z badania PBI/Gemius. Grupa Gazeta.pl wyprzedziła Allegro.
Liderem polskiego internetu we wrześniu 2017 roku była Grupa Google, której witryny odwiedziło 25,8 mln internautów – o 356 tys. więcej, niż w sierpniu br. Drugi był Facebook z 21,6 mln użytkowników (wzrost o 53,8 tys.), trzecia: Grupa Onet-RASP - 20,6 mln (wzrost o 542,4 tys.), czwarta: Grupa Wirtualna Polska - 20,2 mln (wzrost o 396,3 tys.). W zestawieniu największych wydawców internetowych znalazły się też: YouTube.com - 19,3 mln (wzrost o 503,8 tys.), Grupa Interia.pl - 17,9 mln (wzrost o 455,7 tys.), Grupa OLX - 15,9 mln (spadek o 31,4 tys.), Grupa Gazeta.pl - 15,57 mln (wzrost o 507,5 tys.), Grupa Allegro - 15,55 mln (wzrost o 176,2 tys.) i Grupa Polska Press - 14,7 mln (wzrost o 275 tys.).
Najpopularniejszą aplikacją mobilną według badania jest Google - korzysta z niej 13,9 mln polskich użytkowników. Natomiast najpopularniejszą polską aplikacją jest Olx.pl (3,6 mln użytkowników).
Liczba internautów w Polsce we wrześniu br. wyniosła 26,7 mln, z czego na komputerach osobistych i laptopach (komputery osobiste używane w domu oraz w pracy) – 23,4 mln, a na urządzeniach mobilnych (smartfony i tablety) - 20,6 mln.
(Mackuch, 11.10.2017)