Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Październik 02, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Google daje wydawcom prawo do płatnego udostępniania wszystkich treści

Google daje wydawcom wybór - będą mogli udostępniać treści bezpłatnie albo wprowadzić opłaty

Kończymy politykę pierwszego bezpłatnego kliknięcia - First Click Free. Teraz to wydawca w ramach Flexible Sampling zadecyduje, czy będzie dzielił się treściami – poinformowała "Presserwis" w komunikacie Marta Jóźwiak, head of communications Central & Eastern Europe z Google. Nowe rozwiązanie, które wchodzi w życie od 2 października br., dotyczy także polskich wydawców.

Dotychczas każdy wydawca w ramach polityki First Click Free miał obowiązek dostarczyć Google co najmniej trzy bezpłatne artykuły dziennie. Dzięki temu internauta miał dostęp do bezpłatnych treści przez wyszukiwarkę Google i Google News.

Zgodnie z nową polityką Flexible Sampling to wydawca zdecyduje, do ilu artykułów - jeśli w ogóle - internauta może mieć dostęp, zanim trafi na stronę subskrypcji. Może zdecydować, że trzeba będzie płacić za dostęp do każdego artykułu. Google wprowadza nową usługę w oparciu o własne badania, opinie wydawców oraz wieloletnie eksperymenty "The New York Times" i "Financial Times", którym udaje się skutecznie subskrybować usługi.

W komunikacie Google zapowiada też: "W dalszej perspektywie stworzymy szereg produktów i usług, które pomogą wydawcom wiadomości dotrzeć do nowych grup odbiorców, a także zwiększyć zarówno liczbę subskrypcji, jak i przychody". Firma szuka także sposobu na uproszczenie sposobu płatności za subskrybowane treści.

Google wydało wydawcom zalecenia. Zgodnie z nimi wydawca powinien stopniowo ograniczać dostęp do treści. Limity darmowych tekstów powinny być określane w wymiarze miesięcznym, nie dziennym. Internauci powinni mieć dostęp do 10 artykułów bez paywalla miesięcznie. Umożliwienie bowiem dostępu do bezpłatnych treści jest sposobem do przekonania, by wykupić abonament.

(JOK, 02.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.