Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Październik 02, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Google daje wydawcom prawo do płatnego udostępniania wszystkich treści

Google daje wydawcom wybór - będą mogli udostępniać treści bezpłatnie albo wprowadzić opłaty

Kończymy politykę pierwszego bezpłatnego kliknięcia - First Click Free. Teraz to wydawca w ramach Flexible Sampling zadecyduje, czy będzie dzielił się treściami – poinformowała "Presserwis" w komunikacie Marta Jóźwiak, head of communications Central & Eastern Europe z Google. Nowe rozwiązanie, które wchodzi w życie od 2 października br., dotyczy także polskich wydawców.

Dotychczas każdy wydawca w ramach polityki First Click Free miał obowiązek dostarczyć Google co najmniej trzy bezpłatne artykuły dziennie. Dzięki temu internauta miał dostęp do bezpłatnych treści przez wyszukiwarkę Google i Google News.

Zgodnie z nową polityką Flexible Sampling to wydawca zdecyduje, do ilu artykułów - jeśli w ogóle - internauta może mieć dostęp, zanim trafi na stronę subskrypcji. Może zdecydować, że trzeba będzie płacić za dostęp do każdego artykułu. Google wprowadza nową usługę w oparciu o własne badania, opinie wydawców oraz wieloletnie eksperymenty "The New York Times" i "Financial Times", którym udaje się skutecznie subskrybować usługi.

W komunikacie Google zapowiada też: "W dalszej perspektywie stworzymy szereg produktów i usług, które pomogą wydawcom wiadomości dotrzeć do nowych grup odbiorców, a także zwiększyć zarówno liczbę subskrypcji, jak i przychody". Firma szuka także sposobu na uproszczenie sposobu płatności za subskrybowane treści.

Google wydało wydawcom zalecenia. Zgodnie z nimi wydawca powinien stopniowo ograniczać dostęp do treści. Limity darmowych tekstów powinny być określane w wymiarze miesięcznym, nie dziennym. Internauci powinni mieć dostęp do 10 artykułów bez paywalla miesięcznie. Umożliwienie bowiem dostępu do bezpłatnych treści jest sposobem do przekonania, by wykupić abonament.

(JOK, 02.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Październik 03, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Pięcioro nowych wydawców strony głównej w Wirtualnej Polsce

Nowi wydawcy strony głównej, od lewej: Maciej Gajek, Maciej Deja, Joanna Kocik, Michał Siegieda i Piotr Mieśnik (fot. materiały prasowe)

Maciej Gajek, Piotr Mieśnik, Joanna Kocik, Maciej Deja i Michał Siegieda dołączyli do zespołu wydawców strony głównej portalu Wirtualna Polska.

Maciej Gajek przeszedł do Wirtualnej Polski z Newsweek.pl, gdzie był wydawcą serwisu internetowego i odpowiadał za media społecznościowe. Piotr Mieśnik wcześniej pracował w redakcji magazynu ”Logo” (Agora). Joanna Kocik była ostatnio wydawcą w serwisie Tvp.info, a Michał Siegieda pracował jako wydawca w Telewizji WP. Z kolei Maciej Deja przeszedł z Agencji Informacyjnej Polska Press.

Obecnie zespół wydawców strony głównej portalu WP.pl liczy 12 osób. - Nad wzmocnieniem go pracowaliśmy już od jakiegoś czasu - wyjaśnia Marcin Ręczmin, szef strony głównej WP i newsroomu. - Ja i moja zastępczyni Paulina Gumowska wycofaliśmy się z bieżącego wydawania strony ze względu na inne obowiązki - dodaje. Jak informuje, dotychczasowy wydawca strony głównej Wojciech Patatyn został wydawcą serwisu WP Tech, a Michał Fedorowicz - WP Magazyn. Z kolei Karolina Deling-Jóźwik, która w WP była wydawcą strony głównej, przeszła do Agory na stanowisko szefowej wydawców strony głównej Gazeta.pl.


(KOZ, 03.10.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo