Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  FoodCare przegląda rynek  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  FoodCare przegląda rynek  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  FoodCare przegląda rynek  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Wrzesień 20, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Planowana dekoncentracja mediów wywołała plotki o sprzedaży "Echa Dnia"

Lokalny serwis Naszekielce.com napisał, że w związku z planowaną przez rząd ustawą o dekoncentracji mediów Polska Press Grupa planuje sprzedaż "Echa Dnia" - regionalnego dziennika wydawanego w Kielcach. Polska Press Grupa zaprzecza. Nie słyszeli też o tym dziennikarze w innych redakcjach w Kielcach.

Naszekielce.com informują w tekście "Kto kupi »Echo Dnia«", że w związku z planowaną dekoncentracją "od kilku tygodniu trwają analizy rentowności i możliwości przejęcia większościowego pakietu akcji" kieleckiego dziennika. Według serwisu najbardziej prawdopodobne jest przejęcie dziennika przez jedną ze spółek skarbu państwa, ale wymienia też lokalne firmy i osoby, które mają być zainteresowane kupnem dziennika: Kamila Suchańskiego, przewodniczącego rady nadzorczej i większościowego udziałowca w spółce Ekobox (zajmującej się projektowaniem i wykonawstwem sieci elektroenergetycznych i telekomunikacyjnych) oraz specjalizujące się w wydawaniu podręczników wydawnictwo Mac Edukacja. Jego współzałożycielem jest Adam Cyrański, obecnie poseł z partii Nowoczesna.

Temu, że "Echo Dnia" ma być sprzedane, kategorycznie zaprzecza Joanna Pazio, rzeczniczka prasowa Polska Press Grupy. - Totalna nieprawda, a sam artykuł jest żenująco nierzetelny, autor niekompetentny i z wybujałą fantazją - komentuje Pazio. - Polska Press ani jej właściciel nie otrzymali żadnej oferty odkupienia udziałów w spółce Polska Press. Nie prowadzimy żadnych rozmów w sprawie sprzedaży udziałów w spółce - podkreśla Pazio.

O przygotowaniach w Kielcach do kupna "Echa Dnia" nie słyszeli dziennikarze kieleckich redakcji. - Pierwszy raz widzę, żeby wymienione w tekście nazwiska ktoś wiązał z "Echem Dnia" - mówi szef jednej z kieleckich redakcji. - Do tej pory nie znałem też serwisu Naszekielce.com - dodaje.

Artykuł w serwisie Naszekielce.com nie jest podpisany (podobnie jak wszystkie inne teksty w serwisie). Nikt nie odebrał też też telefonu podanego na stronie, nie dostaliśmy też odpowiedzi na wysłane w e-mailu pytania.

Z Kamilem Suchańskim nie udało się nam skontaktować. Grupa Mac do zamknięcia tego wydania "Presserwisu" nie odpowiedziała na nasze pytania, czy rzeczywiście prowadzą jakieś rozmowy lub są zainteresowani kupnem "Echa Dnia". Nieoficjalnie udało nam się ustalić, że nie są prowadzone takie rozmowy. - Spekulacje na temat rzekomej chęci zakupu "Echa Dnia" przez posła są zwykłą plotką dziennikarską, która nie ma odzwierciedlenia w rzeczywistości - informuje "Presserwis" Marek Kowalski, asystent Adama Cyrańskiego.

Średnia sprzedaż "Echa Dnia" w pierwszej połowie br. wyniosła 14 916 egz. i była o 13 proc. niższa niż w pierwszej połowie ub.r.


(JM, 20.09.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.