Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Niewykorzystana okazja wywiadu z Zełenskim  |  Tygodniki opinii w święta i Nowy Rok  |  Prezes Wydawnictwa Gospodarczego z Katowic odwołany  |  Telewizja Polsat powierza obsługę reklamową  |  TVP rozpoczęła cyfryzację materiałów archiwalnych  |  Oferta Polsat Media  |  Dyrektorka przychodów subskrypcyjnych w spółkach Wyborcza i Gazeta.pl  |  Zestawienie serwisów o zdrowiu i medycynie  |  Kanał Remonty TV  |  Termin startu Radia Kwidzyn  |  Podcast o koszykarzach Legii Warszawa  |  UTK uruchamia przetarg  |  Bausch Health Poland wybierze  |  Novo Nordisk  |  Maczfit potrzebuje agencji  |  Odejście z Lifetube'a  |  TikTok rozszerza partnerstwo  |  Tarczyński przejmuje od PKO BP rolę sponsora tytularnego  |  Redakcje dwóch największych gazet Bangladeszu podpalone przez demonstrantów  |  Zmarł korespondent wojenny AP i CNN, laureat Nagrody Pulitzera  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Czerwiec 06, 2006

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nina Terentiew odchodzi z TVP

Dyrektor TVP 2 Nina Terentiew złożyła dymisję na ręce prezesa TVP SA Bronisława Wildsteina. Obowiązki szefowej anteny będzie pełnić do końca września, gdyż obowiązuje ją trzymiesięczny okres wypowiedzenia.

Dyrektor TVP 2 Nina Terentiew złożyła dymisję na ręce prezesa TVP SA Bronisława Wildsteina. Obowiązki szefowej anteny będzie pełnić do końca września, gdyż obowiązuje ją trzymiesięczny okres wypowiedzenia. Nina Terentiew odchodzi z TVP po 32 latach pracy. Od 1998 roku była dyrektor programową TVP 2. Wcześniej była m.in. kierownikiem redakcji publicystyki, szefową zespołu artystycznego i dyrektor ds. artystycznych Dwójki. Programem, który przyniósł jej największą popularność, była "Bezludna Wyspa". - To było nieuniknione. Jeśli ci, którzy powołali prezesa Wildsteina, chcieli przeprowadzić w TVP rewolucję, to trzeba było zburzyć Bastylię. A Nina Terentiew była Bastylią TVP, niewzruszoną i nieusuwalną przez lata – uważa Tomasz Lis, członek zarządu Telewizji Polsat ds. programowych. - To była kwestia symboliki. Nikt by nie uwierzył w realne zmiany w TVP, gdyby ona została – dodaje. Zdaniem Lisa biesiadny styl TVP 2 pod kierownictwem Niny Terentiew wynikał z komercyjnych realiów rynku. - Aby umieścić na antenie produkt wysokiej jakości, trzeba było pokazać kilka produktów komercyjnych. Gdyby Terentiew tego nie robiła, zadziobano by ją za spadek wskaźników oglądalności i udziałów w rynku. Zdaniem Lisa w ostatnich latach Terentiew wypromowała kilka znakomitych programów komercyjnych: ”Szansę na sukces”, ”M jak miłość” czy ”Bezludną wyspę”. - Jeśli ktoś tak jak ona potrafił przetrwać tylu prezesów, to nie mógł być przypadek. Trzeba być utalentowanym, pracowitym i kochać telewizję – podkreśla Lis. Według Grzegorza Miecugowa, szefa zespołu wydawców TVN 24, Terentiew była w TVP instytucją. - To chyba ostatnia taka postać w telewizji publicznej – przyznaje. Jego zdaniem Dwójka pod kierownictwem Terentiew była, w przeciwieństwie do Jedynki, wyrazista. - Ja osobiście nie przepadałem za prezentowaną w niej biesiadnością, ale takiego stylu przecież domagali się widzowie. A w telewizji to oni decydują – dodaje Miecugow. Jacek Snopkiewicz, dyrektor Centrum Strategii Akademii Telewizyjnej TVP, uważa, że Terentiew padła ofiarą nagonki prowadzonej przez prawicowe media. - Moim zdaniem została zaszczuta. Jej dymisję należy wiązać z odejściem takich osób, jak Piotr Radziszewski, Robert Kozak, Dorota Warakomska czy Piotr Dejmek. Rezultaty tych działań poznamy pod koniec listopada, kiedy na antenę wejdzie jesienna ramówka TVP – mówi Snopkiewicz.

(ASA, 06.06.2006)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.