Średnia sprzedaż "Dziennika" w kwietniu według ZKDP-u – 253 569 egz.
06.06.2006, 09:34
W pierwszym miesiącu obecności na rynku "Dziennika" większość dzienników ogólnopolskich zanotowała znaczące spadki sprzedaży w porównaniu z wynikami z kwietnia ub.r. – wynika z danych za kwiecień ogłoszonych przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy. Trzeba jednak pamiętać, że w kwietniu 2005 dzienniki sprzedawały się lepiej niż zwykle ze względu na śmierć i pogrzeb papieża Jana Pawła II.
”Dziennik” (pierwszy numer ukazał się 18 kwietnia) – zanotował w kwietniu średnią sprzedaż ogółem w wysokości 253 569 egz. Liderem rankingu sprzedaży dzienników ogólnopolskich pozostaje ”Fakt” - 528 948 egz., o 2,91 proc. mniej niż w kwietniu 2005. Wyprzedza ”Gazetę Wyborczą” ze średnią 468 480 egz. (spadek o 9,09 proc.). Średnia sprzedaż pozostałych dzienników ogólnopolskich: ”Super Express” – 207 875 egz. (spadek o 14,09 proc.), ”Rzeczpospolita” – 160 278 egz. (spadek o 4,3 proc.), ”Gazeta Prawna” – 74 952 egz. (spadek o 9,51 proc.), ”Przegląd Sportowy” – 67 264 egz. (spadek o 8,1 proc.), ”Puls Biznesu” – 20 465 egz. (spadek o 7,52 proc.), ”Trybuna” – 20 222 egz. (spadek o 11,84 proc.), ”Gazeta Giełdy Parkiet” – 9364 egz. (wzrost o 28,03 proc.). Ukazująca się dwa razy w tygodniu ”Gazeta Podatkowa” osiągnęła w kwietniu średnią sprzedaż 36 274 egz. (wzrost o 1,16 proc.), a ”Giełda Samochodowa” (także wychodzi dwa razy w tygodniu) – 14 739 egz. (spadek o 29,99 proc.).(SK, 06.06.2006)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










