Dział: RADIO

Dodano: Czerwiec 05, 2006

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Płatne radio w Polsce od 6 czerwca

Ponad 100 muzycznych stacji radiowych dostępnych przez całą dobę bez głosu spikerów i reklam w jakości zbliżonej do CD będą mogli słuchać internauci z Polski od 6 czerwca br.

Płatne radio uruchamia firma SBN Polska należąca do włoskiej spółki Satellite Broadcasting Network. Prezesem polskiego oddziału jest Sonia Draga, znana dotychczas z działalności wydawniczej i sprzedaży samochodowych zestawów audio. W pierwszym okresie funkcjonowania usługi możliwy będzie odbiór tematycznych rozgłośni poświęconych prawie każdemu gatunkowi muzycznemu (m.in. pop, rock, hip-hop, dance, muzyka elektroniczna, R&B, jazz, muzyka klasyczna, muzyka włoska, muzyka latynoska i muzyka filmowa). SBN opłacił prawa autorskie do ich emisji na terenie całej Europy, dlatego płatne radio poza Polską trafi m.in. do Wielkiej Brytanii, krajów bałtyckich, Turcji i Bułgarii. - W ramach naszej oferty za 29,90 zł będzie można nabyć kartę umożliwiającą odbiór płatnych stacji przez miesiąc – mówi Tomasz Lewiński, product manager SBN. Karty pojawią się w sklepach RTV w zestawach ze słuchawkami firmy Caliber. Koszt takiego zestawu będzie niewiele wyższy od ceny samej subskrypcji SBN. Karta ma zawierać 16-cyfrowy kod, który umożliwi użytkownikom witryny internetowej satbn.pl dostęp do oferty programowej. Polska wersja serwisu internetowego ruszy w ciągu miesiąca, do tego czasu pierwsi użytkownicy będą mogli się logować na anglojęzycznej stronie. Do końca 2008 r. radiowy pakiet będzie dostępny jedynie przez Internet, a później dystrybucja ma odbywać się drogą satelitarną. - Po rozpoczęciu nadawania na satelicie w ofercie SBN Polska będą mogły znaleźć się polskie stacje radiowe znane z eteru – zapowiada Lewiński. Obiecuje, że na specjalne warunki mogą liczyć nadawcy, którzy pierwsi zgłoszą się do współpracy przy projekcie. Krajem, w którym płatne radio działa z powodzeniem od pięciu lat, są Stany Zjednoczone. Pakiety XM Satellite Radio i Sirius mają łącznie prawie 13 mln abonentów. Oferują programy kilkuset rozgłośni muzycznych i sprofilowanych tematycznie: od poradników po sportowe, biznesowe i informacyjne. Odbiór możliwy jest za pośrednictwem specjalnych odbiorników, Internetu, zestawów samochodowych i odtwarzaczy mp3.

(AG, 05.06.2006)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.