Według cenników rynek reklamy telewizyjnej w sierpniu wzrósł
(fot. pixabay.com)
W sierpniu br. cennikowe wpływy reklamowe telewizji wzrosły o 6 proc. w porównaniu z sierpniem ub.r., a liczba wyemitowanych spotów wzrosła o 18,9 proc.
Jak wynika z danych cennikowych Nielsen Audience Measurement, łączne przychody stacji telewizyjnych wyniosły w sierpniu 1,44 mld zł. Wśród największych wpływy zwiększyły: Polsat (o 10,5 proc. - do 211,3 mln zł) i TVN (o 18,6 proc. - do 148,2 mln zł). Mniejsze przychody miały TVP 2 (o 6,8 proc. - 58,1 mln zł) i TVP 1 (o 32,9 proc. - 55,1 mln zł).
Najwięcej na reklamę w telewizji w sierpniu br. przeznaczyła firma farmaceutyczna Aflofarm – 156,8 mln zł (wzrost o 32,8 proc. rok do roku). Drugi był Unilever - 50 mln zł (wzrost o 49,7 proc. zł), trzeci Polkomtel - 46,4 mln zł (wzrost aż o 294,7 proc.).
Łącznie telewizje monitorowane przez Nielsen Audience Measurement wyemitowały w sierpniu 2,67 mln spotów – o 18,9 proc. więcej, niż rok temu.
(KOZ, 07.09.2017)