Rynek reklamowy wzrósł o 1,3 proc. w pierwszym półroczu 2017 roku
Po sześciu miesiącach 2017 roku wartość rynku reklamy wyniosła 4,26 mld zł, wynika z najnowszego raportu agencji mediowej Starcom. To o 1,3 proc. więcej, niż w pierwszym półroczu ub.r.
W sześciu miesiącach 2017 roku dziesięć sektorów zintensyfikowało swoje inwestycje reklamowe, a sześć ograniczyło. W przypadku żywności i finansów spadki były wyjątkowo dotkliwe i wyniosły odpowiednio - 9,8 proc. (47,7 mln zł) i 8,9 proc. (33 mln zł). Najmocniej wzrósł sektor mediów – o 33,2 proc. (53,1 mln zł). Dużo w reklamę inwestowały witryny internetowe: Pyszne.pl, Momondo.pl, Booking.com czy Showmax.com. W przypadku sektora napojów i alkoholi wzrost wyniósł 16,2 proc. (32,4 mln zł), a to w dużej mierze zasługa Grupy Żywiec, Carlsberga oraz Foodcare. "Prognozujemy, iż rynek mocno przyspieszy w drugim półroczu. Jednocześnie zawężamy naszą prognozę na cały rok 2017 do przedziału 2-2,5 proc." – komentuje Magda Kolenkiewicz, dyrektor generalna Starcomu.
W pierwszym półroczu 2017 roku najwyższy wzrost odnotowała reklama internetowa, na którą reklamodawcy wydali o 110,6 mln zł więcej, niż przed rokiem (wzrost o 8,8 proc.) W pozostałych mediach były spadki. Wartość budżetów telewizyjnych spadła o 0,5 proc.), w dziennikach o 16,7 proc., a reklama radiowa spadła o 3,9 proc.
(JOK, 29.08.2017)