Według Agory wartość rynku reklamowego w pierwszym półroczu wzrosła o 1 proc.
(fot. pixabay.com)
W pierwszym półroczu br. wydatki reklamowe urosły o 1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej – wynika z szacunków Agory.
Według Agory wartość wydatków reklamowych w pierwszym półroczu br. wyniosła ok. 4,28 mld zł. Klienci zwiększyli wydatki na kino (o 9,5 proc.) i internet (o 8,5 proc.). Mniej przeznaczyli na reklamy w prasie (spadek o 17 proc. w przypadku dzienników i 9,5 proc. - czasopism), radiu (spadek o 2 proc.), telewizji (spadek o 0,5 proc.), a także na reklamę zewnętrzną (spadek o 0,5 proc.).
W samym drugim kwartale br. według Agory wydatki na reklamę były o 0,5 proc. większe niż w drugim kwartale ub.r.
Agora nie zmieniła szacunków dotyczących wydatków na reklamę w Polsce w tym roku i podtrzymuje, że spodziewa się w 2017 roku wzrostu wartości rynku reklamowego w przedziale od 1 do 3 proc.
(KOZ, 16.08.2017)