Polskie Radio ogłosiło, że rezygnuje z zakupu produktów firmy Maspex
Grafika zamieszczona na profilu Tigera na Instagramie wywołała oburzenie w mediach społecznościowych
Polskie Radio rezygnuje z zakupu produktów firmy Maspex, producenta napoju Tiger - poinformowała spółka na swojej stronie internetowej. To reakcja na kontrowersyjną grafikę zamieszczoną na profilu marki na Instagramie.
”Polskie Radio rezygnuje z zakupów produktów firmy Maspex, ponieważ w naszej tradycji drwienie z bohaterów nie mieści się w kanonie zachowań, które byłyby tolerowane. Nie możemy sobie pozwolić na to, żeby taka instytucja jak Polskie Radio, dokonując wyboru i zakupując produkty, w pewnym sensie autoryzowała tego rodzaju zachowania. To jest poza przyjętymi w Polsce normami, w związku z tym musimy tak postąpić” - stwierdził członek zarządu Polskiego Radia Mariusz Staniszewski cytowany przez portal Polskieradio.pl.
1 sierpnia br. na profilu marki Tiger na Instagramie opublikowano post, na którym widać dłoń z wysuniętym środkowym palcem i zawiązaną na nim czerwoną kokardką. Pod grafiką z obraźliwym gestem znajdował się napis: "1 sierpnia. Dzień Pamięci. Chrzanić to, co było. Ważne, to co będzie”. Post wywołał oburzenie w mediach społecznościowych. 9 sierpnia br. Maspex usunął grafikę i przeprosił za nią. Obsługująca markę Tiger agencja J. Walter Thompson zwolniła dwie osoby. Dzień później Maspex zakończył współpracę z agencją.
Wśród produktów Grupy Maspex są m.in. napoje Tiger, soki Kubuś, makarony Lubella i Malma, dżemy Łowicz i ketchupy Kotlin.
(KOZ, 12.08.2017)