Agora prowadzi niestandardową rekrutację. Zamiast CV prosi o wideo
Agora zachęca, by zamiast CV wysłać 90-sekundowy film (fot. pixabay.com)
Poznański oddział Agory prowadzi wideorekrutację na stanowisko specjalisty ds. sprzedaży w "Gazecie Wyborczej". Zamiast pisemnej aplikacji kandydaci mają przesłać plik wideo - na takie rozwiązanie zdecydowano się pierwszy raz.
Adrianna Kowalska-Mąkinia, dyrektor sprzedaży "Gazety Wyborczej" regionu zachód tłumaczy, że w rekrutacji liczy się mowa ciała. - Z niej dowiemy się, czy kandydat ma do siebie dystans, czy jest kreatywny, czy nie zachowuje się szablonowo. Dlatego wideoprezentacja powie nam więcej o danej osobie, niż tradycyjna aplikacja - mówi Kowalska-Mąkinia.
- Tego typu rekrutacja świadczy przede wszystkim o pracodawcy - ocenia Marta Todorczuk, ekspert do spraw rekrutacji w Antal International sp. z o.o. - Firma w ten sposób wysyła sygnał, że jest kreatywna, stosuje niestandardowe rozwiązania i poszukuje młodszych pracowników. Wielu kandydatów z pokolenia milenialsów bardziej zainteresowanych jest innowacyjnością aniżeli dochodami, które może uzyskać. To jest oferta skierowana właśnie do nich - ocenia Todorczuk.
(EMKA, 09.08.2017)