Zmiana layoutu Vod.tvp.pl nie spowodowała wzrostu liczby użytkowników
Wyszukiwarka Google jeszcze nie zaindeksowała wszystkich URL-ów serwisu Vod.tvp.pl (screen z Vod.tvp.pl)
W czerwcu br. serwis Vod.tvp.pl miał 1,594 mln użytkowników i 19,597 mln odsłon - wynika z danych PBI/Gemius. To mniej niż miesiąc wcześniej, ale rok do roku serwis zanotował wzrost liczby odsłon. Telewizja Polska tłumaczy, że spadek wynika z końca sezonów popularnych seriali i przebudowy serwisu, spodziewa się wzrostu w sierpniu.
26 maja br. Vod.tvp.pl przeszedł relaunch - ma nowy layout, pojawił się też nowe treści. Porównując dane z czerwca br. do maja br. wynika z nich, że nie wpłynęło to jednak na wzrost popularności serwisu - zanotował on spadek zarówno liczby odsłon jak i użytkowników (w maju było to odpowiednio 26,3 mln odsłon i 1,94 mln użytkowników). Porównując rok do roku Vod.tvp.pl widać natomiast wzrost liczby odsłon - z 14,324 mln w czerwcu 2016 do 19,597 mln w czerwcu br.
- Spadek oglądalności w lecie jest związany z zakończeniem sezonów najpopularniejszych seriali. Łącznie aż 13 tytułów miało swój finał na przełomie maja i czerwca. Podobnie było przed rokiem, również na początku czerwca widać było znaczny spadek liczby użytkowników Vod.tvp.pl. Według naszej oceny tegoroczny spadek sezonowy jest mniejszy niż rok temu. Należy też uwzględnić fakt, że przebudowa serwisu, wprowadzenie bardziej przejrzystego układu, spowodowała czasowy spadek widoczności serwisu w wyszukiwarkach, bo zmieniliśmy niemal wszystkie adresy URL. Niestety liczba tych adresów jest ogromna i jakiś czas będzie trwało zanim Google wszystkie poprawnie przefiltruje. Spodziewamy się kontynuacji wzrostów od końca sierpnia - komentuje Kuba Sufin, dyrektor ośrodka mediów interaktywnych TVP.
(JM, 25.07.2017)