Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 13, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP pokaże pierwszą edycję nowego Konkursu Chopinowskiego

(fot. RemazteredStudio / pixabay.com / lic. CC0)

Telewizja Polska we wrześniu 2018 roku będzie transmitować I Międzynarodowy Konkurs Chopinowski na Instrumentach Historycznych. Większość relacji będzie na antenie TVP Kultura, ale najważniejsze występy będą także transmitowane w TVP 1 oraz na antenie radiowej Dwójki.

Festiwal w 100. rocznicę odzyskania przez Polskę niepodległości organizuje Narodowy Instytut Fryderyka Chopina w Filharmonii Narodowej w Warszawie. Harmonogram konkursu przewiduje trzy etapy: pierwszy i drugi to recitale solowe, których repertuar będzie obejmował także utwory Jana Sebastiana Bacha oraz polonezy polskich kompozytorów tworzących w pierwszej połowie XIX wieku. W trzecim etapie finaliści zagrają utwory Chopina.

- W przyszłym roku będzie to najważniejsze wydarzenie kulturalne na naszych antenach - mówi Mateusz Matyszkowicz, dyrektor TVP Kultura. - Od drugiego etapu będziemy transmitować całe koncerty. Ich omówienia pojawią się również w Jedynce. Transmisja koncertu finałowego będzie zarówno u nas, jak i w TVP 1 - informuje Matyszkowicz. Transmisje zapowiada także Program II Polskiego Radia.

Uczestnikami konkursu będą pianiści z całego świata w wieku od 18 do 35 lat. Międzynarodowe Konkursy Chopinowskie na Instrumentach Tradycyjnych mają być organizowane co pięć lat. Mecenat nad pierwszą edycją objął PKN Orlen.

(MAC, 13.07.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: media narodowe

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 14, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP 1 i TVP 2 przyciągają widzów na coraz krótszy czas

(fot. pixabay.com)

Widzowie głównych kanałów Telewizji Polskiej poświęcają im coraz mniej czasu - wynika z analizy domu mediowego MullenLowe MediaHub na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.

Dom mediowy MullenLowe MediaHub przeanalizował średni dzienny czas oglądania kanałów telewizyjnych w dniach od 13 lutego do 4 czerwca br. Kanał TVP 1 w grupie ogólnej (4+) był oglądany średnio 25 minut dziennie (krócej o 10 proc. względem okresu 13 lutego - 4 czerwca ub.r.), TVP 2 – 21 min (krócej o 9 proc.), TVN - 27 min (krócej o 5 proc.), Polsatu – 29 min (dłużej o 2 proc.).

Z kolei w grupie komercyjnej (widzowie w wieku 16 - 49 lat), TVP 1 był oglądany średnio przez 12 minut (krócej o 14 proc.), TVP 2 - 14 min (krócej o 11 proc.), TVN - 27 min (dłużej o 1 proc.), Polsat – 26 min (krócej o 2 proc.).

(JOK, 14.07.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo