Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Jak Jacek Kurski zdewastował Telewizję Polską  |  PKO BP wybierze agencje  |  Trójka ze specjalną ramówką  |  Odejścia z TVP Sport  |  Wieczór wyborczy Interii i Polsat News  |  Zestawienie serwisów sportowych  |  Disney+ i Polsat Box Go ze wspólną akcją  |  Sztuczna inteligencja pilnuje komentarzy  |  Widownia bikini reality w TV 4 rośnie  |  Programy na Wielkanoc w RMF FM  |  Debaty w Radiu Szczecin  |  Dyrektor żegna się z Radiem Gdańsk  |  Premiery programów kabaretowych  |  Google zablokował ponad 5,5 mld reklam  |  O świętach w telewizji i popycie ze strony reklamodawców  |  Streetcom  |  WebTalk  |  Imagine Nation  |  Disney połączył Hulu z Disney+  |  Rosja przedłuża areszt Evana Gershkovicha  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 52 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: reklama

Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 30, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

MEC: Reklamodawcy pomijają w komunikacji osoby 50+

Według badania MEC osoby po pięćdziesiątce czują się zaniedbane marketingowo

Reklamy z osobami po pięćdziesiątce stanowią tylko 5 proc. spotów telewizyjnych - wynika z badania domu mediowego MEC.

Analiza MEC wskazuje, że ponad 60 proc. badanych pięćdziesięciolatków nie identyfikuje się z osobami w swoim wieku pokazywanymi w reklamach, gdyż traktowani są w nich stereotypowo - zalicza się ich do seniorów i umieszcza w przerysowanych kontekstach. W prawie 30 proc. reklam z ich udziałem pokazani są w roli babć i dziadków, a w co piątej reklamie pojawiają się w kontekście choroby.
Tylko 33 proc. osób w wieku 50+ uważa, że marki tworzą ofertę z myślą o ludziach w ich wieku. Dla porównania, w grupie 18-49 lat wskaźnik ten wynosi 60 proc.

Do pięćdziesięciolatków najczęściej kierują reklamy firmy z kategorii farmacji, finansów i żywności. 66 proc. badanych przyznało, że znajduje dla siebie produkty w branży leków. Dalej w zestawieniu były branże: ubezpieczenia (51 proc.), kosmetyki i żywność (po 48 proc.), środki czystości (46 proc.), prywatne usługi medyczne (44 proc.), telefony komórkowe (38 proc.), biura podróży (36 proc.).

"W mediach na okrągło debatuje się dziś o milenialsach i zetach, specyfice ich podejścia do pracy, zakupów, konsumpcji mediów. Tymczasem zepchnięte w marketingowy cień pokolenie 50+ rośnie w siłę i wydaje się, że przez część branż jego potencjał jest lekceważony" - komentuje Izabela Albrychiewicz, prezes MEC. Według danych GUS osoby po pięćdziesiątce stanowiły 37 proc. polskiej populacji w 2015 roku.

Badanie MEC obejmuje 1,2 tys. reklam wyemitowanych na antenach polskich telewizji w kwietniu i w maju br.

(IKO, 30.06.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.