TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

TV Republika próbuje zarabiać  |  FoodCare przegląda rynek  |  Oglądalność programu Marka Czyża w TVP Info  |  Wydawcy gazet lokalnych protestują przeciwko Świrskiemu  |  Zoom TV bliski progu rentowności  |  Była szefowa radiowej Czwórki  |  Branża czytelnicza czeka na ruch nowych władz  |  Dalsze rozstania z "Gazetą Wyborczą"  |  TVN Warner Bros. Discovery z 14 nagrodami  |  Tele 5 wprowadza program popularnonaukowy  |  Polsat Box Go przyspiesza premierę  |  Nagroda Specjalna Press Club Polska  |  Polacy wolą kupować książki i gazety za pomocą kart  |  GPD Health  |  NAV agency rozpoczyna  |  Przejście z Deloitte do Walk  |  Wieloletni redaktor AP zginął w wypadku  |  TikTok będzie protestować w sądzie przeciwko blokadzie w USA  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 42 newsy ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: Cannes Lions

Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 24, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ósmy dzień Cannes Lions: Różnorodność generatorem idei

fot. Joanna Sagan, K2

Ostatni dzień Festiwalu to jednocześnie dzień pozwalający spojrzeć na branżę reklamową z najbardziej osobistej strony. Kreatywni i osoby pracujące twórczo otwierają się, dzielą się swoimi doświadczeniami i historiami.

Jak reklama może uratować czyjś film i zdrowie psychiczne?

Podobno większość kreatywnych jawnie lub skrycie pisze skrypty i chciałoby kiedyś stworzyć swój film. Pierwszy wykład był opowieścią o takim marzeniu i drodze do jego realizacji. Opowieść o zbieraniu funduszy na film za pomocą kickstartera, zmaganiu się z partnerami którzy się wycofywali w trakcie, kompletowaniu obsady filmu i samej produkcji. Doświadczenie pracy w reklamie pomogło przezwyciężyć wszystkie przeciwności i stworzyć film. Główną radą dla słuchających było aby nigdy nie bać się walczyć, a nawet zachowywać się głupio aby walczyć i chronić swoje pomysły.

Wszyscy jesteśmy liderami

Rozmowa z Platonem, znanym i cenionym fotografem, który sfotografował wszystkich największych tego świata, w tym Trumpa, Putina czy Obamę, była wykładem dla których przyjeżdża się do Cannes. Rozmowa pełna emocji i historii ludzi, którym robił zdjęcia, zakończyła się owacjami na stojąco. Nie sposób przytoczyć wszystkich opowieści Platona, które zostały przedstawione podczas rozmowy. Trzeba jednak zapamiętać jego przekaz, skierowany do sali i do ludzi z branży reklamowej. Wszyscy jesteśmy liderami i mamy moc opowiadania historii. Musimy więc wybierać dobre i mądre idee, brać odpowiedzialność za przekaz i być odważnym, ponieważ mamy ogromną moc wpływania na ludzi.

Dawcy organów

Wykład "I fell in love with an asshole" można zobaczyć na kanale YouTube Cannes Lions.

Była to rozmowa poświęcona powstawaniu reklamy, która podbiła internet i wywołała sporo dyskusji wokół tematu dawstwa organów.

"See It Be It"

Od kilku lat Cannes Lions prowadzi program "See It Be It". Jest to program kierowany wyłącznie do kobiet, którego celem jest równoważenie dysproporcji kobiet  do mężczyzn w branży kreatywnej. Na scenie gościły trzy uczestniczki ubiegłorocznej edycji programu, które opowiadały o strachu. Przedstawiły osobiste historie, zostawiając słuchających z refleksją, aby wyciągnąć swoje największe strachy i obawy na światło dzienne, tak aby spojrzeć im w oczy i nie dać się im powstrzymywać przed rozwojem.

Osobisty krytyk 

Każdy z nas ma w sobie wewnętrznego krytyka, który nas często stopuje i sprawia, że łagodzimy nasze pomysły i działania, nie jesteśmy tak odważni jakbyśmy mogli. Kolejny wykład był refleksją o tym, jak takiego krytyka poznać i jakich kreatywnych sposobów użyć aby stał się naszym partnerem. Podczas wykładu, publiczność została zaproszona do eksperymentu polegającego na narysowaniu swojego osobistego krytyka, aby go poznać i zobaczyć.

Praca w reklamie to pomaganie klientom

Ostatni panel Cannes Lions 2017 poświęcony był dyskusji o trendach i wnioskach jakie można wyciągnąć ze zgłoszeń i nagrodzonych prac w ramach kategorii Titanium. Jest to kategoria stworzona w 2002 roku, która promuje projekty i kampanie przełomowe, zmieniające takie, obraz reklamy i wprowadzające rzeczywiste zmiany. Gośćmi panelu byli członkowie jury, które w tym roku oceniało prace w kategorii Titanium. Zdaniem przewodniczącego jury, istotną rzeczą jest różnorodność - ludzi, kultur, środowisk. Różnorodność jest generatorem świetnych idei. Jury podkreśliło także fakt, że praca w reklamie polega na pomaganiu klientom rozwiązywać ich problemy, sprzedawać produkty, przynosić zyski - ale jednocześnie każda marka powinna starać się dawać coś w zamian światu. Spośród kampanii które zmieniają sposób myślenia ludzi wymieniono m.in. Fearless Girl, Kenzo czy Boos Your Voice.

Joanna Sagan, K2

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.