Dział: PRASA

Dodano: Czerwiec 20, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Znamy finalistów Nagrody im. Fikusa i Nagrody Dziennikarstwa Ekonomicznego Press Club Polska

Press Club Polska

Kapituła Nagrody im. Dariusza Fikusa wyłoniła laureata tegorocznej edycji. Jego nazwisko zostanie ogłoszone 19 września br. podczas gali wręczenia nagrody.

Do finału kapituła wybrała cztery publikacje. Najwięcej głosów otrzymali: Donata Subbotko z "Gazety Wyborczej" za wywiady "Bezczelny jestem trochę" i "Jestem Polakiem, znaczy jestem coś wart"; Magdalena Rigamonti z "Dziennika Gazety Prawnej" za cykl wywiadów "Stan wojenny", "Dzwonili politycy. Nie dam im się zagarnąć" oraz "Zasady są jasne - wygrała ta partia i morda w kubeł"; Wojciech Cieśla i Michał Krzymowski z tygodnika "Newsweek Polska" za tekst "Klimat Ziobry"; Zbigniew Parafianowicz z "Dziennika Gazety Prawnej" za publikację "Tupolewizm na pokładzie embraera".

Kapituła zdecydowała również o przyznaniu Nagrody Specjalnej im. Dariusza Fikusa. Otrzymała ją Dominika Kozłowska, redaktor naczelna miesięcznika "Znak" m.in. za odświeżenie i wzbogacenie formuły pisma.

Ogłoszenie zwycięzcy i wręczenie nagrody za dziennikarstwo najwyższej próby odbędzie się podczas gali - 19 września br. - w Warszawie. Nagroda im. Dariusza Fikusa przyznawana jest za artykuły wydrukowane w języku polskim i w polskiej prasie w poprzednim roku. Nagrodę stanowi 10 tys. zł. 

W skład kapituły Nagrody im. Dariusza Fikusa wchodzą: Jerzy Baczyński ("Polityka"), Bogusław Chrabota  ("Rzeczpospolita"), Łukasz Fikus (syn Dariusza Fikusa), Krzysztof Jedlak ("Dziennik Gazeta Prawna"), Marcin Lewicki (Press Club Polska), Piotr Mucharski ("Tygodnik Powszechny"), Paweł Siennicki ("Polska The Times"), Rafał Zakrzewski ("Gazeta Wyborcza").

Press Club Polska, który jest organizatorem konkursu o Nagrodę im. Dariusza Fikusa, wyłonił również finalistów Nagrody Dziennikarstwa Ekonomicznego. Najwięcej głosów jury otrzymali: Anna Popiołek z "Gazety Wyborczej" za cykl publikacji o polisach ubezpieczeniowych; Mateusz Gawin z portalu Bankier.pl za publikacje na temat zawiłości produktów bankowych i ubezpieczeniowych; Leszek Baj, Vadim Makarenko i Piotr Skwirowski za cykl publikacji w "Gazecie Wyborczej" o efektach międzynarodowego śledztwa dziennikarskiego dotyczącego jednej z największych afer podatkowych w historii.

Jury nagrody Nagrody Dziennikarstwa Ekonomicznego PCP: Edyta Krześniak - członkini Rady Press Clubu, dziennikarka TVN i TVN Uwaga, autorka programów interwencyjnych; Dariusz Łukawski - wieloletni dziennikarz TVP, współautor i wydawca programów ekonomicznych, wykładowca na Wydziale Dziennikarstwa UW;  Wojciech Tumidalski - członek Rady Press Clubu, dziennikarz Polskiej Agencji Prasowej, zajmujący się m.in. wymiarem sprawiedliwości; Agnieszka Wachnicka - Dyrektor Wydziału Klienta Rynku Bankowo-Kapitałowego Biura Rzecznika Finansowego.

(TAD, 20.06.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Czerwiec 21, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Newsweek Polska", "Gazeta Polska" i "Tygodnik Powszechny" z wzrostem sprzedaży

"Newsweek Polska" (Grupa Onet-RASP), "Gazeta Polska" (Niezależne Wydawnictwo Polskie) i "Tygodnik Powszechny" (Tygodnik Powszechny) poprawiły sprzedaż w kwietniu br., w porównaniu z tym miesiącem ub.r.

Według danych ZKDP średnia sprzedaż "Polityki" (Polityka) w kwietniu br. wyniosła 122 525 egz. (spadek o 5,24  proc. względem kwietnia ub.r.). Sprzedaż "Newsweek Polska" wzrosła o 1,96 proc., do 110 811 egz.

Spośród tygodników prawicowych najlepiej sprzedaje się "W Sieci" (Fratria) – 67 858 egz. (spadek o 5,41 proc.). Dalej są "Tygodnik do Rzeczy" (Orle Pióro) - 45 189 egz. (spadek o 23,15 proc.) i "Gazeta Polska" – 37 773 egz. (wzrost o 1,21 proc.). 

Średnia sprzedaż "Faktów i Mitów" (Błaja News) to 26 583 egz. W segmencie tygodników opinii największy wzrost sprzedaży zanotował "Tygodnik Powszechny" - o 14,86 proc., do 24 427 egz.

Średnia sprzedaż "Gościa Niedzielnego" (Instytut Gość Media) to 134 036 egz. (spadek o 0,25 proc.).

"Tygodnik Angora" z przedrukami (Wydawnictwo Westa-Druk) sprzedawał średnio 267 240 egz. (spadek o 3,69 proc.).

(JM, 21.06.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo