Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Czerwiec 01, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Bartek Godusławski, zdobywca Grand Press Economy, opuszcza "Puls Biznesu"

Bartek Godusławski w grudniu ub.r. odebrał nagrodę Grand Press Economy (fot. Adam Guz / Press)

Bartek Godusławski, zdobywca nagrody Grand Press Economy 2016, od 1 czerwca br. będzie dziennikarzem działu Ekonomia i Społeczeństwo w "Dzienniku Gazecie Prawnej" (Infor Biznes). Przechodzi z "Pulsu Biznesu" (Bonnier Business Polska), gdzie przez dwa i pół roku był dziennikarzem ekonomicznym.

Godusławski będzie pisał o finansach publicznych, polityce pieniężnej i szeroko pojętej gospodarce. Przez ostatnie dwa i pół roku pracował w "Pulsie Biznesu". Wcześniej przez siedem lat związany był z Polską Agencją Prasową, gdzie zajmował się makroekonomią.

W grudniu ub.r. wygrał Grand Press Economy za "niezależne, rzetelne i poparte twardymi danymi analizy makroekonomiczne". W środowisku prasowym dał się poznać jako osoba prezentująca rzetelne dane i analizy, dziennikarz, który nie daje się wodzić za nos politykom i agencjom ratingowym.

(JM, 01.06.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: prasa

Dział: PRASA

Dodano: Czerwiec 02, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Agora zrezygnowała z PAP, ale agencja zarzuca jej bezprawne korzystanie z treści

(fot. za wikipedia.org)

Od maja br. media Agory SA nie korzystają z serwisu Polskiej Agencji Prasowej - spółka zrezygnowała z usług agencji. 1 czerwca zarząd PAP zapowiedział jednak, że pozwie Agorę SA za bezprawne wykorzystanie treści agencji.

Z końcem kwietnia wygasła umowa między Agorą SA a Polską Agencją Prasową - m.in. "Gazeta Wyborcza", portal Gazeta.pl, Wyborcza.pl, Sport.pl i Tokfm.pl nie mają już prawa korzystać z depesz PAP.

- Dysponujemy niezwykle rozwiniętą siecią lokalnych redakcji i w niewielkim stopniu korzystaliśmy z treści oferowanych przez agencję. Stawiamy też na model subskrypcji cyfrowych, publikujemy treści wyjątkowe, a do takich materiały dostarczane przez PAP nie należą - wyjaśnia decyzję wydawcy Aleksandra Klich, wicenaczelna "GW".

Gazeta.pl przy treściach newsowych ma się wspomagać depeszami Informacyjnej Agencji Radiowej. - Po przeprowadzeniu analizy źródeł treści publikowanych w portalu uznaliśmy, że treści oferowane przez PAP nie są  dla nas kluczowe - wyjaśnia Nina Graboś, dyrektor komunikacji korporacyjnej w Agorze. Według naszych informacji powodem rozwiązania umowy z PAP były też oszczędności.

Tymczasem zarząd PAP poinformował, że pomimo wygaśnięcia umowy jego zdaniem serwisy internetowe Agory nadal wykorzystują treści pochodzące z serwisów PAP - i zarząd agencji pozwie wydawcę. - Nie będziemy tego komentować, dopóki nie otrzymamy pozwu. Trudno nam jest odnieść się do tak enigmatycznego komunikatu - informuje Nina Graboś.

(JM, IKO, 02.06.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo