Dział: REKLAMA

Dodano: Maj 29, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rynek reklamowy wzrósł o 2,3 proc. w pierwszym kwartale

Wydatki sektorów reklamowych wzrosły w pierwszym kwartale 2017 roku (fot. materiały Starcom)

Wartość polskiego rynku reklamy w pierwszym kwartale br. wzrosła o 2,3 proc. i wynosi 1,916 mld zł – wynika z analizy domu mediowego Starcom.

W okresie od stycznia do marca br. dwanaście sektorów zwiększyło wydatki reklamowe, największy odnotował sektor farmaceutyków – o 5 proc. (względem tego samego okresu 2016 roku). Dużą dynamikę wzrostu wykazały sektory telekomunikacji – o 10,9 proc. i motoryzacji – o 12,7 proc. Silne spadki wydatków miały sektory finansów (o 18,5 proc.) i żywności (o 14,1 proc.). „Rynek zanotował wzrost, mimo iż część kampanii świątecznych przesunęła się na początek kwietnia, czyli drugi kwartał, z uwagi na termin świąt wielkanocnych. W ubiegłym roku wypadły one w ostatni weekend marca, stąd cała aktywność okołoświąteczna zaliczona była do pierwszego kwartału” - komentuje Magdalena Kolenkiewicz, dyrektor generalna Starcomu.

Medium, które w pierwszym kwartale zanotowało największy wzrost przychodów z reklam, to internet. Wydatki na promocję w nim wzrosły o 10,6 proc., do 618 mln zł. Wpływ na to miał przede wszystkim wzrost inwestycji na wideo online i reklamę mobilną.

Najwięcej wydano na reklamę w telewizji – 911 mln zł (wzrost o 0,3 proc.). O 9,3 proc., do 26 mln zł wzrosły wydatki na reklamę kinową. Na promocję w pozostałych mediach wydano mniej niż w pierwszym kwartale ub.r.: radio – 149 mln zł (spadek o 3,2 proc.), outdoor – 99 mln zł (spadek o 1 proc.), magazyny – 71 mln zł (spadek o 10,9 proc.), dzienniki – 42 mln zł (spadek o 14,5 proc.).


(IKO, 29.05.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

Temat: public relations

Dział: REKLAMA

Dodano: Maj 30, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Piotr Stramowski, gwiazda "Pitbulla" klientem BSS Group

Piotr Stramowski (w środku) został klientem BSS Group (fot. materiały prasowe)

Aktor Piotr Stramowski nawiązał współpracę z agencją Filip Mecner Artist Management (spółka należąca do BSS Group), która będzie go reprezentowała.

"Nasza agencja specjalizuje się w sprzedaży praw do wizerunku postaci show-biznesu. Piotr to aktor perspektywiczny o dużym potencjale komercyjnym. Wierzymy w jego kolejne doskonałe role filmowe i reklamowe. Dołożymy starań, aby talent naszej gwiazdy został doceniony również na rynkach zagranicznych" - informuje Damian Raciniewski, współwłaściciel Filip Mecner Artist Management.

Piotr Stramowski zagrał m.in. w dwóch częściach "Pitbulla": "Nowe porządki" i "Niebezpieczne kobiety" oraz w serialu TVN "Na noże".

(IKO, 30.05.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.