Dział: REKLAMA

Dodano: Luty 27, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Według Starcomu rynek reklamowy wzrósł o 3 proc., a według Kantara o 2,2 proc.

(materiały prascowe Starcom)

W 2016 roku wartość rynku reklamy wyniosła 8,331 mld zł (wszystkie wartości netto), co oznacza wzrost o 3 proc. w porównaniu z 2015 rokiem. W czwartym kwartale ub.r. wzrost wyniósł 3,9 proc. – wynika z raportu agencji mediowej Starcom. Z kolei według analizy audytora mediowego Double Check i danych Kantar Media wartość rynku w 2016 roku to 6,879 mld zł, co daje wzrost o 2,2 proc. względem 2015 roku.

Według Starcomu najwięcej na reklamę w 2016 roku wydała branża handlowa - 1,311 mld zł (wzrost o 20,8 proc.). Aż 38,8 proc. jej wydatków trafiło do telewizji (rok wcześniej 36,4 proc.). 
Drugą branżą pod względem wysokości nakładów reklamowych byli producenci farmaceutyków i leków. Ich wydatki to 997,8 mln zł (wzrost o 1,9 proc.). Na trzecim miejscu był sektor żywności - 915,9 mln zł (wzrost o 1,1 proc.).
Wpływy telewizji wyniosły 4,068 mld zł (wzrost o 1,3 proc.), internetu - 2,355 mld zł (wzrost o 9,4 proc.), radia - 673 mln zł (wzrost o 4,5 proc.), reklamy zewnętrznej – 496 mln zł (wzrost o 3,8 proc.), kina – 135 mln zł (wzrost o 13,3 proc.). Spadły wpływy reklamowe magazynów - do 363 mln zł (o 8,6 proc.) i dzienników – do 241 mln zł (o 14,1 proc.).
Natomiast według analizy Double Check i Kantar Media w 2016 roku 51,7 proc. wszystkich wydatków reklamowych trafiło do telewizji (wzrost o 1,2 proc.). Z kolei 23,4 proc. budżetów wydano w mediach cyfrowych (wzrost o 7,6 proc.). Wielkość rynku została oszacowana na podstawie danych cennikowych Kantar Media, know-how Double Check w zakresie warunków zakupowych oraz konsultacje z organizacjami branżowymi i ekspertami rynku mediów.
Zdaniem Magdaleny Kolenkiewicz, dyrektor generalnej Starcomu, w 2017 roku spadające bezrobocie, rosnące płace i program "Rodzina 500+" będą napędzać konsumpcję, co powinno przełożyć się na dobrą kondycję rynku reklamy. „Prognoza na rok 2017 to utrzymanie wzrostu w granicach 2-3 proc. Chociaż czasy są bardzo niepewne, dla sektorów mających kluczowy wpływ na rynek reklamowy – takich jak finanse, handel, produkty farmaceutyczne, leki – prognozujemy stabilny wzrost rynku w 2017 roku” - napisała w raporcie Starcomu Kolenkiewicz.

(IKO, 27.02.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.