Temat: social media

Dział: INTERNET

Dodano: Luty 07, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Messenger jest w Polsce popularniejszy od aplikacji Facebooka

Z aplikacji Messenger w grudniu ub.r. korzystało 10,9 mln użytkowników, a z aplikacji Facebook - 9,4 mln (fot. za pixabay.com)

W grudniu ub.r. z serwisu Facebook korzystało 22,4 mln polskich internautów, którzy wygenerowali 5,684 mld odsłon - wynika z badania PBI/Gemius.

Zasięg Facebooka w grudniu ub.r. wśród polskich internautów to 81,35 proc. Spośród 22,4 mln Polaków, którzy z niego korzystają, najwięcej wykorzystuje wersję przeglądarkową na komputerach stacjonarnych i laptopach - 18,5 mln (83 proc. wszystkich użytkowników Facebooka). Z wersji przeglądarkowej na urządzeniach mobilnych w grudniu ub.r. korzystało 13,3 mln użytkowników (59 proc.). Z aplikacji Messenger - 10,9 mln (49 proc.), a z aplikacji Facebook - 9,4 mln (42 proc.).

Od wielu lat rośnie zasięg Facebooka. W grudniu 2011 roku wynosił na komputerach stacjonarnych i laptopach (Gemius bada mobile dopiero od wiosny ub.r.) 63,5 proc. i od tego czasu stale rośnie - w grudniu 2012 roku wyniósł 69,38 proc., a w kolejnych latach: 72,7 proc. (12.2013); 78,34 proc. (12.2014); 79,35 proc. (12.2015).
W grudniu ub.r. zasięg na komputerach stacjonarnych był niższy niż w 2015 roku i wyniósł 78,89 proc. - ale wraz z urządzeniami mobilnymi wyniósł już więcej, bo ponad 81 proc.

W ub.r. na platformie PC serwis Facebook miał największy zasięg w lutym (79,42 proc.), a największą liczbę użytkowników w kwietniu - 19,5 mln.

4 lutego br. minęło 13 lat od powstania Facebooka. Dane: PBI/Gemius.

* * *

Na zdjęciu Emil Pawłowski (Gemius)

Press

Komentarz
Emil Pawłowski, Chief Science Officer w Gemiusie
Facebook jeszcze 10 lat temu w wynikach badania Gemius i PBI miał niecały procent zasięgu (grudzień 2006). Obecnie jest masowym kanałem komunikacji, z którego korzysta ok. 90 proc. polskich internautów. Polacy w wieku 15-54 lat spędzają na Facebooku średnio 30 minut dziennie oraz ponad 8 godzin miesięcznie. Facebook dominuje w świecie spersonalizowanej komunikacji, rozgłaszaniu oraz pasywnej konsumpcji rozrywki, skutecznie konkuruje na tym polu ze stronami głównymi portali. Patrząc w statystyki korzystania można się pokusić o stwierdzenie, że śmiało konkuruje również ze stacjami telewizyjnymi. Facebook w polskim internecie (i nie tylko) to jeden z ważniejszych kanałów dla marketerów ─ zarówno pod względem zasięgu jak i czasu spędzanego przez użytkowników.
Choć serwis Marka Zuckerberga odniósł sukces, to nie oznacza to, że nie obyło się bez problemów, czy też nie istnieją przed nim wyzwania. Fałszywe news’y, błędy w statystykach, fałszywe profile, hejt to tylko nieliczne przykłady, które nieodpowiednio zaopiekowane mogą skutkować odpływem użytkowników do innych serwisów społecznościowych albo spadkiem zaufania po stronie reklamodawców.
Facebook to również świat, gdzie pokazujemy siebie takimi jakimi chcielibyśmy być, ale niekoniecznie jesteśmy. Każdy z nas w tej sytuacji jest dawcą albo biorcą. Upubliczniamy samych siebie lub podglądamy (i oceniamy) innych, tworząc naturalny kontekst do odbioru reklamy ─ w końcu wszystko, co jest na naszych „wallach” można nazwać promocją jakiegoś towaru.

(r,d, 07.02.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.