Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zero Media kompletuje zespół  |  Prezes nadawcy poznańskiej Telewizji WTK  |  Akcja marketingowa #DrogieŚwięta pokazuje, że widać kryzys, ale w komunikacji PiS  |  Nowa praca byłego szefa TVP Polonia  |  Stacje z wigilijnymi koncertami kolęd  |  Lato z Radiem i Telewizją Polską  |  Oglądalność serialu "Czarna śmierć" w TVP 1  |  Biznes24 wprowadza zmiany  |  Eleven Sports  |  Widownia "Randki w ciemno" w Polsacie  |  Program Małgorzaty Rozenek-Majdan  |  Sweet.tv ma kolejne kanały FAST  |  Podcast Romana Czejarka "Heweliusz" na antenie  |  Grzegorz Nawacki ma więcej udziałów  |  Janusz Pindera wraca do zdrowia  |  Stanowski z największym zasięgiem  |  Wydawcy zwolnieni z obowiązku  |  Audioteka  |  SGGW szuka agencji  |  UNICEF Polska z kampanią  |  Netflix kupuje firmę tworzącą awatary  |  CBS News wycofuje reportaż o salwadorskim więzieniu z powodów politycznych  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: RADIO

Dodano: Luty 02, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

RMN przesłuchała ostatnich kandydatów na prezesa Polskiego Radia

W środę 1 stycznia Rada Mediów Narodowych kontynuowała przesłuchania kandydatów na prezesa Polskiego Radia - rozmawiała z Tomaszem Wybranowskim i Marzanną Stychlerz-Kłucińską. Wyniki konkursu na prezesa radia mają zostać ogłoszone 16 lutego.

Marzanna Stychlerz-Kłucińska to była dziennikarka Polskiego Radia i Telewizji Polskiej. "Pierwszym, najważniejszym zadaniem, według mnie, jest pozyskanie młodego słuchacza" - mówiła podczas przesłuchania przez RMN. Jak dodała, chodzi jej o osoby w wieku 25-40 lat. Zapowiedziała, że dokonałaby sprofilowania poszczególnych anten radiowych, Jedynkę przeprofilowałaby na stację młodzieżową, Dwójka miałaby być anteną misyjną, a Czwórka "stricte komercyjną".
Tomasz Wybranowski, były dyrektor Polskiego Radia dla Zagranicy, przekonywał z kolei, że Polskie Radio powinno dawać wzór stacjom komercyjnym, m.in. emitując więcej rodzimej muzyki. "Polska muzyka powinna być prezentowana przynajmniej w stopniu 50 procent" - stwierdził. Dodawał, że publiczne radio nie wykorzystuje potencjału sprzedaży płytowej. Wybranowski proponował też zmianę sposobu relacjonowania wydarzeń: "Uspokojenie anten pod kątem przejrzystości przekazu tego, co się dzieje u nas w Polsce. Lekkiego zatrzymania się w kwestii przede wszystkim informowania o wydarzeniu, ale z kontekstem, interpretacją i nawiązaniem, tak aby słuchacz miał w Polskim Radiu bazę i ostoję tego, co dzieje się nie tylko w Polsce, ale w Europie i świecie". Wskazywał też na kwestię infrastruktury nadawczej. "Nie wyobrażam sobie, aby niezależne radio publiczne było zakładnikiem prywatnych firm, które mają w swoich zasobach całą infrastrukturę nadawczą" - mówił Wybranowski. I dodał, że z podobnymi standardami spotkał się tylko w Afryce.
"Pojawiły się bardzo ciekawe propozycje, koncepcje, oceny różnych kandydatów i myślę, że to jest świetny materiał dla przyszłych władz Polskiego Radia, niezależnie od tego, kto będzie prezesem tej instytucji" - podsumował przesłuchania przewodniczący RMN Krzysztof Czabański. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 16 lutego. "Chcemy dać sobie czas, aby się zastanowić nad kandydaturami, jeszcze raz przestudiować różne materiały złożone przez nich" - wyjaśnił Czabański.

(JM, PAP, 02.02.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.