Amerykański gigant telekomunikacyjny inwestuje w serwis Tidal
Sprint zapłacił 200 mln dol. za jedną trzecią udziałów w serwisie Tidal
Koncern telekomunikacyjny Sprint przejął mniejszościowy pakiet udziałów w muzycznym serwisie streamingowym Tidal.
Amerykański koncern zapłacił 200 mln dol. za jedną trzecią udziałów serwisu. W ramach umowy klienci koncernu Sprint (jest ich około 45 mln) uzyskają dostęp do specjalnych ofert i ekskluzywnych treści Tidala. Za zarządzanie serwisem odpowiadać będzie znany raper Jay-Z, który został właścicielem Tidala w 2015 roku.
Tidal pozycjonuje się jako serwis premium oferujący ponad 40 mln utworów muzycznych i 140 tys. klipów wideo w streamingu wysokiej jakości. Cytowani przez amerykańskie media branżowe eksperci wskazują, że serwis ma problemy ze zdobywaniem nowych klientów na rynku zdominowanym przez Spotify i Apple Music.
(LL, 26.01.2017)