Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Grudzień 01, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Jacek Świderski, Michał Brański i Krzysztof Sierota kupują udziały w Wirtualna Polska Holding S.A.

Wirtualna Polska

Największy akcjonariusz Grupy Wirtualna Polska - European Media Holding (jego udziałowcami są m.in. fundusze inwestycyjne Innova Capital i MCI) i Jarosław Mikos, przewodniczący rady nadzorczej WP, sprzedają 27 proc. wszystkich udziałów w Wirtualnej Polsce (7,79 mln akcji, 19,5 proc. głosów na walnym zgromadzeniu spółki).

European Media Holding 7,79 mln zwykłych akcji sprzeda różnym inwestorom instytucjonalnym po 50 zł za sztukę, co daje łączną kwotę 389,5 mln zł.

Z kolei 3,4 mln akcji uprzywilejowanych (na jedną przypadają dwa głosy na walnym zgromadzeniu) od EMH kupią prezes Grupy WP Jacek Świderski i jego zastępcy Michał Brański oraz Krzysztof Sierota. Zapłacą za nie 85,2 mln zł (kredytu udzieli im mBank), bo część otrzymają w ramach premii. Po tej transakcji będą mieli ponad 55 proc. głosów na walnym zgromadzeniu akcjonariuszy spółki.

"Nasza inwestycja w Wirtualną Polskę jest bardzo udana: w stosunkowo krótkim okresie, we współpracy ze znakomitym zespołem menedżerów, stworzyliśmy lidera polskiego rynku internetowego. Spójna strategia rozwoju i jej konsekwentna realizacja przełożyły się również na ponadprzeciętną stopę zwrotu z inwestycji" - tłumaczy w komunikacie prasowym Magdalena Magnuszewska, partner w Innova Capital. Fundusz ten częściowo sfinansował przejęcie Wirtualnej Polski przez Grupę o2 na początku 2014 roku, a MCI kupiło 20 proc. akcji Grupy o2. W 2015 roku Wirtualna Polska została wprowadzona na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie, a jej akcje sprzedawano wówczas inwestorom po 32 zł.

Na zamknięcie notowań 1 grudnia br. akcje Wirtualnej Polski Holding kosztowały 50,5 zł (przez dzień spadły o 5,6 proc.).

Według Konrada Księżopolskiego, szefa działu analiz w Haitong Bank, sprzedaż udziałów European Media Holding nie jest zaskoczeniem dla rynku: - Od momentu IPO spółka wyraźnie zyskała na wartości. Wynika to głównie z utrzymania wysokiego tempa wzrostu wyników finansowych, znacznie przewyższającego dynamikę rynku reklamy internetowej, która na razie jest dominującym rynkiem dla Wirtualnej Polski - tłumaczy analityk. - Zmiana akcjonariatu nie wpłynie na biznes, gdyż kontrolny pakiet zachowają założyciele, dlatego nie należy się spodziewać zmiany strategii spółki - dodaje Księżopolski (pełniejszy komentarz na Press.pl).

(IKO, JM, 01.12.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: internet

Dział: INTERNET

Dodano: Grudzień 01, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nowa odsłona NaTemat.pl: pozytywna zmiana, ale bez rewelacji i bez rewolucji

Strona główna NaTemat.pl po zmianach

Nowy layout głównej strony serwisu NaTemat.pl branża ocenia pozytywnie, podkreślając jednak, że nie jest to zapowiadana rewolucja.

NaTemat.pl 30 listopada br. zmienił układ głównej strony. Wprowadzono boks z linkami do najważniejszych newsów i nowe kategorie w menu. Rafał Agnieszczak, przedsiębiorca internetowy, ocenia, że niespełniona została zapowiadana obietnica zrewolucjonizowania serwisu. - Moje pierwsze wrażenie: wbrew zapowiedziom ta strona nie wygląda zbyt pięknie - mówi Agnieszczak. - Chociaż oczywiście poprzednia wersja była tak przeciętna, że odbicie się od niej już samo w sobie jest sukcesem. Za dużo tutaj różnego rodzaju zdjęć i kafelków - można dostać oczopląsu. Do tego sporo reklam w różnych formach, co stwarza takie wrażenie, jakby patrzyło się w kalejdoskop. Zmiana dotyczy tylko strony głównej, podstrony otwierają się w takiej samej formie jak dotychczas. Trudno mówić o jakiejkolwiek innowacji. Wzorem informacyjnej strony zrobionej na nowo może być Washington Post czy Vox.com - tam widać solidną robotę, czuje się ją. Tymczasem tutaj mamy coś, co nie wychodzi poza przeciętność. W skali od 1 do 6 daję tej nowej odsłonie ocenę 4 - stwierdza Agnieszczak.

Podobnego zdania jest Michał Gwiazdowski, dyrektor programowy serwisów internetowych w pionie czasopism i prasy bezpłatnej Agora SA. - Widzę, że zrezygnowano na głównej stronie z czcionek szeryfowych, to bardzo dobrze. Font jest ścieśniony, żeby zmieścić bardzo długie tytuły. Wszystko to jednak stwarza wrażenie zabiegów estetycznych, nie gruntownych zmian - ocenia Gwiazdowski. Docenia dbałość o detale (np. wytłuszczanie części tytułów), nie pochwala jednak architektury informacji. - Po wejściu na stronę główną mam jeszcze do wyboru sekcje Must read i Dzieje się. Nie wiem, czy te działy nie dublują się z tym, co jest na głównej. No i w wersji mobilnej znika wszystko to, co jest ładne w wersji komputerowej - wskazuje. - To, co najważniejsze, czyli strony z artykułami, pozostało na razie bez zmian. Jako użytkownik niecierpliwie na te zmiany czekam - podsumowuje Gwiazdowski.

Nowy layout NaTemat.pl został przygotowany przez Renatę Machałę realizującą też poprzednie layouty serwisu. Liderem projektu od strony redakcyjnej jest Michał Mańkowski, a sprawami technologicznymi zajęła się Alicja Gielniowska.

(JK, 01.12.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo