Wkrótce startuje "sklep z reklamami" systemu Adblock Plus
System Adblock Plus
System Adblock Plus, służący do blokowania treści reklamowych w przeglądarkach internetowych, ogłosił, że w grudniu oficjalnie uruchomi zapowiadany od kilku miesięcy nowy serwis, którego celem jest sprzedaż nieirytujących reklam.
Serwis Acceptable Ads Exchange od września br. działał w wersji testowej. Partnerami przedsięwzięcia są firmy ComboTag, AppNexus i Google.
Nowy serwis ma być swego rodzaju sklepem z reklamami i stanowić rozszerzenie uruchomionego w 2011 roku programu Acceptable Ads, w ramach którego Adblock Plus odpłatnie dopuszczał wyświetlanie części reklam. Teraz to właściciele serwisów będą mogli zdecydować, które reklamy mają wyświetlać się na ich stronach użytkownikom korzystającym z Adblock Plus. Wszystkie reklamy umieszczone w sklepie mają mieć "subtelną i nieirytującą formę", w odróżnieniu do standardowych treści reklamowych blokowanych przez system.
(LL, 07.11.2016)