Temat: badania telewizji

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Październik 09, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nielsen zgodził się na audyt geograficznego rozproszenia panelu telemetrycznego

Kierownictwo Nielsena porozumiało się z Telewizją Polską co do warunków audytu panelu telemetrycznego w Polsce, z uwzględnieniem rozproszenia geograficznego.

Jacek Kurski odkąd w styczniu br. został prezesem TVP, stale krytykował panel badawczy firmy mierzącej w Polsce oglądalność telewizyjną. W wywiadzie dla serwisu Wpolityce.pl mówił, że Nielsen nie bada "Polski, która wygrała wybory" i twierdził, że w panelu telemetrycznym województwa podlaskie i podkarpackie są niedoszacowane, a lubuskie i warmińsko-mazurskie – nadreprezentowane.
Krytyka nasilała się wraz z malejącymi udziałami w rynku notowanymi przez główne anteny TVP i objęła też ataki personalne na szefową Nielsen Audience Measurement w Polsce Elżbietę Gorajewską.
Prezes TVP długo domagał się od NAM ujawnienia kodów pocztowych panelistów, na co Nielsen się nie godził, tłumacząc, że naruszyłoby to umowy z panelistami. Ujawniania kodów nie chcieli też inni nadawcy objęci badaniem.
Teraz Jacek Kurski i Roberto Pedretti, szef Nielsena na Europę Środkową, Wschodnią i Turcję, doszli do porozumienia i ustalili, że odbędzie się audyt rozproszenia geograficznego panelu telemetrycznego. Firmę audytorską wybierze IAA Polska (Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy), do którego należą zarówno TVP, jak i Nielsen Audience Measurement.
Kompromis zadowala obie strony. "Wierzymy, że rezultaty audytu potwierdzą jakość naszego panelu i poświadczą, że nasze dane dotyczące oglądalności są w pełni reprezentatywne dla populacji Polski" - stwierdził cytowany w komunikacie prasowym Roberto Pedretti. A prezes TVP wyraził przekonanie, "że jest to krok we właściwą stronę, który spowoduje lepsze dostosowanie badań do specyfiki polskiego rynku".
Nielsen porozumiał się też z TVP w sprawie przyszłej możliwej współpracy "w obszarze digital". Mają ją zapoczątkować testy oferowanego przez Nielsena badania reklam w wideo online (Digital Ad Ratings) na platformie VoD należącej do TVP.

(RUT, 09.10.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.