Dział: PRASA

Dodano: Wrzesień 14, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Ringier Axel Springer Polska zrezygnował z wydawania "Top Gear"

Pożegnalne wydanie polskiej edycji "Top Gear"

Ukazało się pożegnalne wydanie polskiej edycji "Top Gear". Załączono do niego kalendarz na 2017 rok.

Już na początku września br. na rynku pojawiły się spekulacje, że "Top Gear" zniknie z polskiego rynku. Rzeczniczka Ringier Axel Springer Polska Agnieszka Odachowska odpowiedziała nam wtedy, że nie komentuje plotek.

14 września br. na stronie internetowej miesięcznika zamieszczono oświadczenie:

Tak, to ostatni numer „TG”, który przygotowaliśmy w tym składzie, stąd pożegnalne hasło na okładce. Skończyła się nasza licencja na wydawanie miesięcznika w Polsce, kończy się też nasza z górą ośmioletnia przygoda z najlepszym magazynem motoryzacyjnym na świecie. Przez ten czas wydaliśmy 105 numerów, w których zamieściliśmy ok. 15 tys. stron materiałów, jakich nie mogliście znaleźć w żadnym innym tytule motoryzacyjnym na rynku. Przez nasze łamy przewinęło się kilkudziesięciu świetnych autorów tekstów i zdjęć, a nad jakością magazynu czuwali najlepsi graficy, tłumacze i tylko jedna korektorka, niezastąpiona pani Jola.

Marka Top Gear pozostanie w Polsce w formie serwisu Topgear.com.pl. - W redakcji serwisu będą pracowali dziennikarze związani do tej pory z papierową wersją magazynu - zapewnia Piotr Kaniowski, group communications manager w Grupie Onet-RASP.

W redakcji magazynu "Top Gear" pracowało siedem osób. Jak informuje wydawnictwo, "w większości będą tworzyli treści do innych magazynów i serwisów motoryzacyjnych Grupy Onet-RASP". Grupa wydaje jeszcze: "Auto-Świat", "Auto-Świat Katalog", "Auto-Świat 4x4", "Auto Świat Poradnik" i serwis Auto-swiat.pl.
"Top Gear" w pierwszym półroczu br. zanotował spadek sprzedaży rok do roku o 30 proc. - do 23 912 egz. (dane ZKDP). Jeszcze w pierwszej połowie 2014 roku "Top Gear" ze średnią sprzedażą 44 340 egz. był liderem segmentu miesięczników motoryzacyjnych.

"Top Gear" ukazywał się w Polsce od lutego 2008 roku. Początkowo na licencji BBC Magazines wydawała go Burda Media Polska. W czerwcu 2011 roku licencję przejął RASP, który rozpoczął wydawanie tytułu od września 2011 roku.

(14.09.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Temat: etyka mediów

Dział: PRASA

Dodano: Wrzesień 16, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rekordowo niskie zaufanie Amerykanów do mediów

Zaufanie do mediów w Stanach Zjednoczonych osiągnęło rekordowo niski poziom - wynika z badania przeprowadzonego przez Instytut Gallupa.

Tylko 32 proc. ankietowanych stwierdziło, że ma duże lub stosunkowo duże zaufanie do mediów informacyjnych. To najniższe wyniki w historii badań prowadzonych od 1972 roku i aż o 8 pkt proc. mniej niż w ub.r. Analitycy z Instytutu Gallupa wskazują, że na wyniki ankiety wpływ ma przede wszystkim kampania wyborcza przed wyborami prezydenckimi, a zwłaszcza negatywne nastawienie do mediów Donalda Trumpa.

(LL, 16.09.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.