Dział: INTERNET

Dodano: Lipiec 19, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Media-Participations wprowadza polskie wersje swoich serwisów dla katolików

Aleteia to serwis dla osób wychowanych w tradycji katolickiej (fot. materiały prasowe)

Dostępny do tej pory w sześciu językach serwis Aleteia uruchomił polską wersję. Jednocześnie jego wydawca uruchomił internetowy magazyn dla kobiet wychowanych w duchu wartości chrześcijańskich. Jego dyrektorem jest Marzena Wilkanowicz-Devoud, była naczelna polskiej edycji "Elle".

Aleteia określa się jako serwis o katolickich korzeniach, prowadzony przez ludzi świeckich. Wydawany jest przez francuskie wydawnictwo Media-Participations wspierane przez Fundację na rzecz Ewangelizacji przez Media. Polska wersja serwisu powstała w partnerstwie z Katolicką Agencją Informacyjną.

Redaktor naczelną jest Anna Sosnowska, współpracowniczka miesięcznika "W Drodze", w przeszłości prowadząca programy w Religia.tv. Poza nią w redakcji jest trzech redaktorów, grafik i social media manager, z serwisem współpracują autorzy zewnętrzni. Dyrektorem wydawniczym jest Marcin Przeciszewski, redaktor naczelny KAI.

Serwis Aleteia skierowany jest do mężczyzn i kobiet w wieku 25-40, głównie mieszkańców dużych miast, stawiających sobie pytania o sens życia. Podzielony jest na trzy główne sekcje: Aktualności, Duchowość, Styl Życia. 

Wraz z Aleteia.org ruszył serwis skierowany do kobiet w wieku 25-55 wychowanych w duchu wartości chrześcijańskich - For Her. Jest to nowa marka w portoflio Media-Participations - obecnie dostępna tylko w wersji polskiej i amerykańskiej. Dyrektorem obu wydań serwisu jest Marzena Wilkanowicz-Devoud, w latach 1994-2007 redaktor naczelna "Elle Polska", a dyrektor artystyczną Beata Misiewicz, w przeszłości szefowa działu moda w "Elle Polska". Redaktor naczelną polskiego wydania For Her jest Iwona Sitnik-Kornecka, współpracowniczka TVP 3 Kraków. Jednym z felietonistów jest Szymon Majewski. Serwis charakterem nawiązuje do drukowanych magazynów luksusowych.  

(JM, 19.07.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: INTERNET

Dodano: Lipiec 20, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wydarzenia w Nicei i Turcji zwiększyły ruch w internetowych serwisach informacyjnych

Internetowe serwisy informacyjne zanotowały w dniach ataku terrorystycznego w Nicei i nieudanego przewrotu w Turcji kilkudziesięcioprocentowy wzrost liczby użytkowników - wynika z danych badania PBI/Gemius.

Serwisy informacyjne i publicystyczne portalu Onet.pl miały w piątek 15 lipca 3,05 mln użytkowników - to o 67 proc. więcej, niż w ten dzień tydzień wcześniej. Rano serwisy informacyjne donosiły o ataku terrorystycznym w Nicei (rozpoczął się się ok. 22.30 w czwartek), a wieczorem o przewrocie wojskowym w Turcji. Na kolejnych miejscach znalazły się: Grupa WP - 1,93 mln (wzrost o 49 proc.), Grupa Interia.pl - 1,54 mln (wzrost o 43 proc.), Grupa Polska Press - 1,53 mln (wzrost o 16 proc.), Grupa Gazeta.pl - 1,5 mln (wzrost o 25 proc.), Grupa TVN - 1,38 mln (wzrost o 63 proc.), Grupa Cyfrowy Polsat - 650 tys. (wzrost o 35 tys.), Grupa NaTemat.pl - 552 tys. (wzrost o 11 proc.).
Wzrost zanotowały też strony główne portali horyzontalnych. W piątek 15 lipca najpopularniejsza była strona główna Onet.pl - 3,42 mln (wzrost tydzień do tygodnia o 22 proc.), wyprzedzając Wp.pl - 2,78 mln (wzrost o 17 proc.), Interia.pl - 1,43 mln (wzrost o 13 proc.) i Gazeta.pl - 860 tys. (wzrost o 19 proc.).
Zwiększoną popularność serwisy odnotowywały też kolejnego dnia, w sobotę 16 lipca. Liderem były serwisy informacyjne Grupy Onet-RASP, które zanotowały również największy wzrost w porównaniu z poprzednim tygodniem - o 29 proc. (do 2,17 mln). Trzy grupy zanotowały spadki w porównaniu z poprzednim tygodniem: Gazeta.pl, Cyfrowy Polsat i NaTemat.pl. 

Create bar charts

(JM, 20.07.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo