Dział: REKLAMA

Dodano: Kwiecień 20, 2006

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rosną wpływy outdooru

Wielkość sprzedaży rynku reklamy zewnętrznej w Polsce wyniosła w pierwszym kwartale tego roku 105,8 mln zł (bez wpływów za sprzedaż powierzchni na środkach komunikacji). To o prawie 12 proc. więcej niż w tym okresie 2005 roku (94,9 mln zł) – wynika z danych opublikowanych przez Izbę Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej.

Od początku stycznia do końca marca na reklamę outdoorową najwięcej wydał sektor rozrywka/kultura – 25,7 mln zł (prawie połowa to wydatki na reklamę gazet codziennych, głównie ”Gazety Wyborczej” i ”Metra”). W dalszej kolejności uplasowały się sektory: telekomunikacja – 21,2 mln zł, sprzedaż – 18,1 mln zł, motoryzacja/transport – 12,9 mln zł, żywność – 9,4 mln zł, odzież/obuwie – 4,8 mln zł, finanse/marketing – 3,8 mln zł. Pod względem kategorii produktów w pierwszym kwartale br. najbardziej reklamowane były: telefonie komórkowe – 16,9 mln zł, sieci handlowe/hipermarkety/galerie – 15 mln zł, gazety codzienne – 11,7 mln zł, samochody – 11,1 mln zł. Po raz pierwszy IGRZ podała w raporcie wielkość sprzedaży reklam na środkach komunikacji (m.in. autobusy i tramwaje miejskie). W omawianym okresie wyniosła ona prawie 6 mln zł. W opracowaniu danych uwzględniono wyniki finansowe firm: AMS SA, Cityboard Media, Clear Channel Poland, Grupy Ströer, News Outdoor Poland, Business Consulting, CAM Media, Gigaboard Polska i Mini Media/Publiprox.

(TW, 20.04.2006)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.