PKO Bank Polski rozpoczyna współpracę z Agencją Warszawa
PKO Bank Polski zakończył przetarg na wybór wiodącej agencji reklamowej. Wybrano Agencję Warszawa (wcześniej Blueberry).
PKO Bank Polski zakończył przetarg na wybór wiodącej agencji reklamowej. Wybrano Agencję Warszawa (wcześniej Blueberry).
Umowę podpisano na dwa lata. Agencja będzie odpowiadać za obsługę full service – od opracowania strategii marketingowej dla Banku oraz poszczególnych jego produktów i usług po przygotowanie koncepcji i realizację kampanii reklamowych.
W przetargu, trwającym od marca brały też udział agencje: Grandes Kochonos, BBDO Warszawa, Lemon Sky J. Walter Thompson, Young & Rubicam, Hand Made i dotychczasowa agencja PKO - DDB&tribal, z która rozwiązano umowę przed czasem. W Agencji Warszawa jest już gotowy zespół do obsługi PKO BP - na jego czele stoi Agnieszka Zubrzycka (o dołączeniu Zubrzyckiej do Agencji Warszawa na stanowisko account director informowaliśmy we wczorajszym "Presserwisie"). Nadzór kreatywny nad PKO BP objął duet kreatywny współpracujący z agencją: Michał Berger i Tomasz Chojnacki. Według Michała Lorenca, CEO i dyrektora krecji Agencji Warszawa, zespół do obsługi PKO BP będzie liczył 25 osób, z czego część zespołu została niedawno zatrudniona. Agencja Warszawa zatrudniła ostatnio 18 nowych pracowników, trwa rekrutacja na cztery kolejne stanowiska.
OD REDAKTORA:
Agencji Warszawa wypada pogratulować odwagi: zgromadziła prawie 20–osobowy zespół do obsługi PKO BP zanim ogłoszono, że to właśnie ona triumfuje w tym przetargu. Mało kto byłby gotów ponieść tak duże inwestycje bez gwarancji, że się zwrócą. Michał Lorenc jr (syn znanego kompozytora, autora muzyki m.in. do filmu „Smoleńsk”) zapewne tą swoją determinacją przekonał do siebie potencjalnego klienta.
Agata Małkowska-Szozda
(AMS, 29.06.2016)