Temat: Cannes Lions

Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 20, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Wielkie problemy świata dostrzeżone na Cannes Lions

Pierwszy dzień Festiwalu Cannes Lions zamknęła gala podczas której w kategorii Health and Wellness Grand Prix przyznano agencji FCB Inferno za kampanię „Project Literacy”, przygotowaną dla koncernu wydawniczego Pearson.

Nagrodzona kampania opiera się na fakcie, że analfabetyzm jest bezpośrednią przyczyną najpoważniejszych problemów świata. W jej centrum jest 90-sekundowy animowany film „Alphabet of illiteracy”, który łączy każdą literę alfabetu z którymś z 26 głównych problemów współczesnego świata (m.in. AIDS czy brakiem równouprawnienia). Film wygenerował dotarł do 460 mln ludzi i został wykorzystany jako część kampanii UNESCO przeciwko analfabetyzmowi.
Case study można zobaczyć tutaj.

W kategorii Pharma Grand Prix otrzymał projekt „Breathless Choir” zrealizowany przez markę Philips i Ogilvy London.

Problemy współczesnego świata i lokalnych społeczności były też poruszane w czasie drugiego dnia Festiwalu Reklamy w Cannes. W niedzielę od samego rana prezentowano prac znajdujące się na shortliście kategorii Innovation Lions. Szczególne wrażenie zrobiła na mnie praca zgłoszona przez BBDO Bangkok – Moto Repellent. Dzięki prostej nakładce na wydech najpopularniejszego środka transportu w Tajlandii jakim jest motocykl, w czasie jego jazdy rozpylana jest mieszanka olejków odstraszających komary. W efekcie ponad 80 tysięcy ludzi mieszkających w slumsach w Bangkoku, gdzie pilotażowo wdrożono projekt zyskało ochronę przed roznoszonymi przez komary chorobami. Zobacz case study tego projektu.

Mocnym punktem podczas niedzielnych wystąpień była wspólna prezentacja Cheil i Korea Telecom o Internecie rzeczy. Do 2020 roku na świecie ma być około 25 miliardów urządzeń podłączonych do Internetu, a estymowana wartość rynku IoT wyniesie 1,7 tryliarda dolarów.

Podczas Igrzysk Paraolimpijskich w Rio de Janeiro dzięki technologii niewidomi pływacy nie będą już uderzania przez trenerów kijkiem, aby przygotować się do nawrotu w basenie. Teraz zostaną wyposażeni w czepki, które wykorzystując Bluetooth będą alarmować zawodników, że dopływają do końca toru. Trenerzy będą mogli kontaktować się z zawodnikami za pośrednictwem smartwatchy lub smartfonów.

Po więcej informacji z pierwszej ręki zapraszam na Snapchat: foreweryoun

Piotr Łuczak - group account manager Lubię to – linked by Isobar

(20.06.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.