Elementy trójwymiarowe w reklamach bardziej zachęcają
13.04.2006, 09:16
Wielkoformatowe reklamy z wykorzystaniem elementów 2D (tak w branży nazwya się wszelkie elementy wykraczające poza standard plakaty) są ponaddwukrotnie bardziej rozpoznawalne niż reklamy standardowe – wynika z badań Laboratorium Komunikacji i Reklamy, przeprowadzonych na zlecenie firmy Cityboard Media.
Przedmiotem badania były reklamy standardowe i wykorzystujące element 2D (dwuwymiarowy, od ang. dimension – wymiar) nieistniejącego napoju. Poziom rozpoznania reklamy w wersji 2D wyniósł 37 proc., a standardowej tylko 16 proc. Zbadano także czytelność marki i siłę perswazji przekazu. Okazało się, że z odległości 30 metrów marka w reklamie w wersji 2D jest czytelna dla 67 proc. respondentów, a w przypadku reklamy standardowej dla 40 proc. Badania wykazały też, że reklamy z elementem 2D zachęcają do zakupu promowanego produktu aż 80 proc. respondentów, a standardowe tylko 57 proc. Do badania wykorzystano m.in. komputerową symulację ruchu ulicznego. – Przeprowadziliśmy test percepcyjny i perswazyjny. W pierwszej części badania ludzie jeździli po Warszawie, siedząc za kierownicą wirtualnego samochodu i ich uwaga nie skupiała się na reklamach. Następnie badaliśmy czytelność elementów plakatu będącego w ruchu. W drugiej części respondenci odpowiadali na pytania, czy widziane reklamy podobały im się i czy wystarczająco podkreślały zalety produktu – tłumaczy Kacper Osiecki, dyrektor badań Laboratorium Komunikacji i Reklamy. Badanie przeprowadzono na 60 osobach w różnym wieku, z różnym wykształceniem i dochodami.(TW, 13.04.2006)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










