"Dziennik" - to tytuł nowej gazety Axel Springer Polska
11.04.2006, 15:43
"Dziennik" - taki tytuł będzie nosiła nowa gazeta Axel Springer Polska
Kierownictwo redakcji projektowanego dziennika Axel Springer Polska zostało poinformowane, że nowa gazeta ukaże się na rynku 18 kwietnia. Jej tytuł to "Dziennik", a podtytuł: "Polska, Europa, Świat". Axel Springer Polska, wprowadzając taki tytuł, będzie walczył z tradycjami czytelniczymi w regionach, gdzie ukazują się gazety ze słowem ”dziennik” w tytule. Większość z nich należy do Polskapresse. Dla Rafała Oracza, dyrektora departamentu prasy w CR Mediach, od tytułu ważniejsze są winieta i logo gazety (obejrzyj na www.press.pl). – To one będą wpływały na rozpoznawalność gazety między innymi w badaniach czytelnictwa. W nich nie podaje się tytułów, tylko wskazuje winiety czytanych gazet – mówi Oracz. Zwraca uwagę, że Axel Springer przez tytuł ”Dziennik” chce wykorzystać tradycje czytelnicze w regionach. – Tytuły poranne z rozbudowanymi działami krajowymi i zagranicznymi to prawie wszędzie były ”Dzienniki”, a popołudniówki o luźniejszym charakterze to ”Expressy” lub ”Kuriery” – mówi Oracz. Dodaje, że tytuł ”Dziennik” łatwo przeciwstawić terminowi ”Gazeta”, używanemu w komunikacji marketingowej przez Agorę SA dla ”Gazety Wyborczej”. Według nieoficjalnych informacji Axel Springer obok ”Dziennika” brał jeszcze pod uwagę dwa tytuły dla nowej gazety: ”Meritum” i ”Punkt”. Wczoraj Axel Springer Polska podał oficjalnie, że nowy tytuł wprowadzi na rynek 18 kwietnia. Ujawnił, że ”Dziennik” będzie kosztował 1,50 zł. Dziś rusza kampania reklamowa gazety we wszystkich rodzajach mediów. Za zakup mediów odpowiada MediaCom, a za kreację agencja PZL, z którą Axel Springer Polska współpracował przy wprowadzaniu na rynek tygodnika ”Newsweek Polska” i dziennika ”Fakt”. Czytaj również(CP, 11.04.2006)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










