Ruch przestanie dostarczać prasę. "Budka podtrzymał decyzję"  |  Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Cut The Mustard  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Ruch przestanie dostarczać prasę. "Budka podtrzymał decyzję"  |  Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Cut The Mustard  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Ruch przestanie dostarczać prasę. "Budka podtrzymał decyzję"  |  Polacy na World Press Photo  |  Allegro decyduje o zakończeniu współpracy  |  Google i Demagog będą sprawdzać polityków  |  Polskie tytuły oryginalne w bibliotece Netflixa  |  Spółka GPW DAI z kolejnymi kampaniami  |  Mecze Polek w Lidze Narodów  |  Szef anteny Radia Eska i Eska2  |  SkyShowtime z reklamami  |  Z łódzkiej redakcji "GW" do "Wysokich Obcasów"  |  Oglądalność "Pamiętników z wakacji"  |  E-widzowie na Smart TV najczęściej korzystają z Netflixa i YouTube'a  |  Ministerstwo Zdrowia zapowiada szereg przetargów  |  Curaprox wybrała  |  Cut The Mustard  |  Google zapłaci za gromadzenie danych o lokalizacji  |  RAI z zarzutami wprowadzania cenzury  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: media narodowe

Dział: RADIO

Dodano: Maj 02, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Dziennikarze Polskiego Radia w Internecie mogą wypowiadać się tylko zgodnie z misją stacji

(fot. Pixabay.com)

Prezes Polskiego Radia Barbara Stanisławczyk rozesłała dyrektorom rozgłośni pismo dotyczące zasad udzielania się przez pracowników i współpracowników publicznej rozgłośni w Internecie.

”Zasady lojalności wobec pracodawcy wymagają, aby wszelkie publiczne wypowiedzi naszych dziennikarzy były zgodne ze standardami etycznymi, celami i misją, która stanowi podstawowy wyznacznik działania nadawcy publicznego” – napisała Barbara Stanisławczyk w okólniku, do którego dotarł ”Presserwis”. ”Dziennikarze nie powinni publikować w Internecie treści, których nie mogliby, w związku z podanymi wcześniej przesłankami, wygłosić na antenie Polskiego Radia SA” – zaznaczyła prezes.
Prezes Stanisławczyk zwróciła uwagę, że słuchacze często odbierają prywatne opinie wygłaszane publicznie przez dziennikarzy Polskiego Radia jako stanowisko nadawcy w sprawach politycznych, gospodarczych, międzynarodowych, etycznych, moralnych, religijnych czy społecznych. Dlatego tak ważna jest zgodność tych opinii z wartościami, które przyświecają radiu.
Co grozi, jeśli pracownicy się do tego nie zastosują? - To, co grozi każdemu w dowolnej instytucji, kiedy pracownik psuje wizerunek, naraża dobre imię, czyli sprzeciwia się kodeksowi, który obowiązuje w danej firmie. Taki kodeks etyczny obowiązuje również w Polskim Radiu - mówi "Presserwisowi" Barbara Stanisławczyk. Pytana, czy był konkretny powód napisania pisma, stwierdza: - Przyglądamy się różnym polom działalności i tam, gdzie widzimy możliwości naprawy czy wprowadzenia zasad, które powinny obowiązywać, to je wprowadzamy.

(KOZ, 02.05.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.