Dział: TELEWIZJA

Dodano: Kwiecień 11, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP chwali się wynikami niedzieli, ale czy na pewno ma czym?

W 6. rocznicę katastrofy smoleńskiej TVP w wielu programach wracała do dramatycznych wydarzeń z 10 kwietnia 2010 roku

Telewizja Polska wydała wczoraj komunikat „TVP Info w niedzielę liderem wśród kanałów informacyjnych”. Była liderem, ale w widowni ogólnej, bo w komercyjnej większy udział miał TVN 24. Główne kanały telewizji publicznej, które także pokazywały programy związane z rocznicą katastrofy smoleńskiej, ustępowały nie tylko Polsatowi i TVN, ale w grupie komercyjnej także TV Puls.

„Niedzielny program TVP Info poświęcony szóstej rocznicy katastrofy smoleńskiej przyciągnął przed telewizory setki tysięcy Polaków. Średnie dzienne udziały wyniosły w grupie wszystkich widzów 4,4 proc., zostawiając konkurencję daleko w tyle” - czytamy w komunikacie TVP. Rzeczywiście kanał TVP Info miał w niedzielę 4,4 proc. udziału w rynku w grupie ogólnej, podczas gdy TVN 24 uzyskał 2,9 proc., a Polsat News - 0,8 proc. Tylko że w grupie komercyjnej 16-49 kanał TVP Info miał już znacznie mniej, bo 1,6 proc. udziału, wobec 1,9 proc. uzyskanego przez TVN 24 i 1,1 proc. Polsat News – nie zostawił więc konkurencji daleko w tyle.
Główne anteny TVP, które w niedzielę także sporo czasu poświęciły obchodom rocznicy katastrofy smoleńskiej, ustępowały już konkurencji w obu grupach widzów. W ogólnej Jedynka miała średnio 7,6 proc. udziału, a Dwójka 7,4 proc. - podczas gdy Polsat uzyskał 11,6 proc., TVN – 9,9 proc., a TV Puls – 5 proc.
W grupie komercyjnej Dwójka miała 5,6 proc. udziału, a Jedynka prawie 5 proc. Obie stacje wypadły w niej gorzej niż TV Puls (6 proc.), dzięki czemu pierwszy raz w historii kanał ten zajął trzecie miejsce w wynikach dziennych - za Polsatem, który miał 13,8 proc., i TVN - 12,3 proc.
W ramach obchodów rocznicy katastrofy Jedynka pokazała w niedzielę m.in. filmy dokumentalne „Dies Luctus – dni żałoby, dni smutku” i „Niosła go Polska”. Dwójka wyemitowała tego dnia dokument „Polska dusza”, a kanał TVP Info transmitował rocznicowe uroczystości przez większość dnia. Jak podaje TVP, największą widownię - 955 tys. - zgromadziła relacja sprzed Pałacu Prezydenckiego (w godz. 16.52 – 17.48). Dane: Nielsen Audience Measurement.

(RUT, 11.04.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Temat: media narodowe

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Kwiecień 11, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Władze mediów narodowych mają być wybierane w konkursach

TVP po 1 lipca 2016 roku ma przekształcić się w medium narodowe

Trzy projekty ustaw składające się na tzw. dużą ustawę medialną trafią do Sejmu, jako inicjatywa poselska, na ostatniej kwietniowej lub pierwszej majowej sesji – podały Polskiej Agencji Prasowej źródła w Prawie i Sprawiedliwości. Ustawa ma wejść w życie z początkiem lipca. Władze mediów narodowych mają być wybierane w konkursach.

W pakiecie projektów, do których dotarła PAP, jest projekt dotyczący mediów narodowych, projekt ustanawiający tzw. składkę audiowizualną oraz ”przepisy wprowadzające ustawę o mediach narodowych oraz ustawę o składce audiowizualnej”.
W myśl aktualnej wersji projektu ustawy o mediach narodowych ma ona wejść w życie 1 lipca br. Przewiduje przekształcenie TVP, Polskiego Radia i PAP w media narodowe. Wyboru władz mediów publicznych będzie dokonywała Rada Mediów Narodowych wybierana przez Sejm, Senat i prezydenta na sześcioletnią kadencję. Wśród kandydatów wybieranych przez Sejm jedno miejsce będzie ustawowo gwarantowane dla kandydata z największego klubu opozycyjnego, czyli w obecnej kadencji z Platformy Obywatelskiej.
Władze poszczególnych mediów narodowych wybierane mają być w drodze konkursów jawnych spośród kandydatów zgłoszonych przez organizacje społeczne i stowarzyszenia twórcze. Będą one wybierane na co najmniej dwuletnią kadencję związaną z realizacją przyjętych planów programowo-finansowych.
Jak podaje PAP, w projekcie nierozstrzygnięte pozostaje to, czy przekształcenie TVP, Polskiego Radia i PAP w media narodowe będzie automatycznie oznaczało wygaszenie umów o pracę ich pracowników, jak pierwotnie planowano.
Jeśli chodzi o składkę audiowizualną, która miałaby być pobierana od 1 stycznia 2017 roku, to obecnie rozważana jest w dwóch wariantach: 12 zł lub 15 zł miesięcznie. Zgodnie z projektem składka, co do zasady, ma być doliczana do rachunków za prąd. Oznacza to, że gdy ktoś ma np. dwa lub trzy mieszkania – będzie płacił podwójną albo potrójną składkę. Przy czym jeżeli w jednym gospodarstwie domowym jest więcej niż jeden licznik, to opłata byłaby pobierana tylko od jednego.
W projekcie zakładana jest również prowizja dla inkasentów. W 2017 roku ma wynosić 45 gr miesięcznie od jednego punktu poboru energii, a w kolejnych latach 30 gr.
Przewiduje się, że w zależności od poziomu ściągalności dochody ze składki miałyby wynosić od 1,512 mld zł (przy 60-proc. ściągalności) do 2,268 mld zł (przy 90-proc. ściągalności). Szacunki te dotyczą wariantu ze składką w wysokości 12 zł.

(PAP, KOZ, 11.04.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo