PAP zapowiada zmiany  |  Pisowscy propagandyści znaleźli winnych porażki  |  MOL Polska rozpoczyna  |  Media publiczne drenują rynek komercyjny  |  Dział sprzedaży bezpośredniej Grupy Eurozet  |  Najlepiej sprzedające się tygodniki w 2023 roku  |  Reklamy w TVP przy meczach Polaków  |  Streaming i telewizja kablowa zwiększyły udziały  |  "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Warszawski reporter Radia Zet  |  Nowy layout serwisu Polskieradio24.pl  |  Watchdog Polska chce monitorować kampanie samorządowców  |  Kinesso  |  iTaxi nowym klientem  |  That One Agency zdobyła  |  DAZN we Francji zatrudnił byłego dyrektora Canal+  |  Radio Swoboda uznane w Rosji za "organizację niepożądaną"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

PAP zapowiada zmiany  |  Pisowscy propagandyści znaleźli winnych porażki  |  MOL Polska rozpoczyna  |  Media publiczne drenują rynek komercyjny  |  Dział sprzedaży bezpośredniej Grupy Eurozet  |  Najlepiej sprzedające się tygodniki w 2023 roku  |  Reklamy w TVP przy meczach Polaków  |  Streaming i telewizja kablowa zwiększyły udziały  |  "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Warszawski reporter Radia Zet  |  Nowy layout serwisu Polskieradio24.pl  |  Watchdog Polska chce monitorować kampanie samorządowców  |  Kinesso  |  iTaxi nowym klientem  |  That One Agency zdobyła  |  DAZN we Francji zatrudnił byłego dyrektora Canal+  |  Radio Swoboda uznane w Rosji za "organizację niepożądaną"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

PAP zapowiada zmiany  |  Pisowscy propagandyści znaleźli winnych porażki  |  MOL Polska rozpoczyna  |  Media publiczne drenują rynek komercyjny  |  Dział sprzedaży bezpośredniej Grupy Eurozet  |  Najlepiej sprzedające się tygodniki w 2023 roku  |  Reklamy w TVP przy meczach Polaków  |  Streaming i telewizja kablowa zwiększyły udziały  |  "Magazyn Ekspresu Reporterów"  |  Warszawski reporter Radia Zet  |  Nowy layout serwisu Polskieradio24.pl  |  Watchdog Polska chce monitorować kampanie samorządowców  |  Kinesso  |  iTaxi nowym klientem  |  That One Agency zdobyła  |  DAZN we Francji zatrudnił byłego dyrektora Canal+  |  Radio Swoboda uznane w Rosji za "organizację niepożądaną"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: INTERNET

Dodano: Listopad 17, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TOP 10 blogów modowych dla kobiet

W ciągu kilku lat blogi szafiarek rozwinęły się w profesjonalne witryny o modzie. Jak zwracają uwagę nasi jurorzy, każda z wyróżnionych w rankingu blogerek nie tylko wypracowała i wciąż rozwija własny styl, ale również pogłębia wiedzę z zakresu mody.

Gdy przed trzema laty po raz pierwszy robiliśmy w "Press" ranking blogów o modzie – zarówno męskiej, jak i kobiecej – wśród najlepszej dziesiątki było aż osiem blogerek, a wygrała Macademian Girl. Wtedy blogerki, choć popularne, zwano nieco pogardliwie szafiarkami, nie doceniając jeszcze ich potencjału. Przez te trzy lata ich pozycja zmieniła się diametralnie – stały się nie tylko celebrytkami, ale też docenianymi ekspertkami, z którymi współpracują największe magazyny. Nie ma producenta odzieży, który nie korzysta z ich popularności. Zaś same blogi przypominają dziś profesjonalne portale modowe, w których widać nie tylko pracę fachowców, ale też pieniądze reklamodawców. Żadna inna branża w blogosferze nie potrafiła tak przekuć hobby w biznes.

Postanowiliśmy więc po raz kolejny wybrać najlepsze blogi o modzie kobiecej. W pierwszym etapie sześcioro jurorów wskazało od 3 do 10 blogów, które ich zdaniem są prowadzone najbardziej profesjonalnie, są najciekawsze i najbardziej inspirujące. Spośród tych wskazań wybraliśmy 12 blogów, które jurorzy wymienili najczęściej i które otrzymały najlepsze wstępne oceny. W drugim etapie jurorzy oceniali te blogi w pięciu kategoriach, przyznając od 1 do 10 pkt. Każdy mógł więc dostać maksymalnie 300 pkt.

Kryteria oceny:

I/ Pomysł na bloga
II/ Jakość stylizacji i zdjęć
III/ Poziom wpisów
IV/ Design bloga
V/ Aktywność i interaktywność blogerki

Jury

Dorota Williams, szefowa zespołu stylizacji i charakteryzacji TVN
Marcin Świderek, szef działu mody „Elle”
Monika Bielkiewicz-Kirschke, szefowa działu mody „Avanti”
Agata Najsznerska-Bojko, właścicielka showroomu Tweed
Bianka Pawlewska, vice president New Age Media
Agnieszka Urbańska, konsultantka Headlines

1. Jemerced

255 pkt

I/54   II/47   III/41   IV/56   V/57

Najmocniejszą stroną bloga Jessiki Mercedes Kirschner jest osobowość autorki – wzbudza kontrowersje, dzięki czemu osiąga świadomy, biznesowy sukces. Nie musi udawać, przebierać się, ona po prostu taka jest. Jessica zna się na modzie, natychmiast wychwytuje trendy i oryginalnie adaptuje je do własnych stylizacji. A te są barwne, dopracowane, różnorodne, dziewczyna bawi się modą i czerpie z tego ogromną przyjemność. Jej entuzjazm udziela się czytelniczce. Blog prowadzony jest bardzo konsekwentnie, trzyma poziom, dużo wpisów, widać ogrom wkładanej pracy. Przemyślana i dopracowana strona, na pochwałę zasługuje profesjonalizm; widać, że pracuje nad nią kilka osób, jeśli nie agencja full service. Strona żyje, kontakt z fanami jest częsty. Duża aktywność w mediach społecznościowych. Fajny gazetowy układ. Jessica tworzy już bardziej portal modowy niż bloga.

2. Maffashion

250 pkt

I/54   II/51   III/36   IV/50   V/59

Julia Kuczyńska jest chyba najbardziej rozpoznawalną i pomysłową blogerką w Polsce. Dobrze idzie jej współpraca z firmami, ma na koncie kilka kampanii. Na pewno jest liderką w prowadzeniu kanałów społecznościowych. Niestety to, że stała się już praktycznie celebrytką, nie pomaga jej w budowaniu wiarygodności. Blog przemyślany, dopracowany, ale sprawia wrażenie, że stoi za nim sztab ludzi pracujących nad strojami i komentarzami. Reklama nie przeszkadza, nie jest na siłę ukryta. Świadczy już o komercyjnym charakterze bloga, ale według mnie to nic złego. To już firma, nie tylko blog. Nawigacja prosta, jasna, przejrzysta, a kontakt z użytkowniczkami częsty. Mało jest tekstu, przekaz jest bardziej obrazkowy, co ma swój urok. Dużo pięknych, inspirujących zdjęć. Stylizacje zróżnicowane, ale wszystkie w stylu Julii, co jest wartością dodaną. Duża aktywność blogerki w mediach społecznościowych i ludzi komentujących blog.

3. Macademian Girl

244 pkt

I/54   II/50   III/42   IV/49   V/49

Kolejny blog-firma, ale kupuję ją. Tamara Gonzalez Perea jest jak kolorowy ptak i wchodząc tutaj, wiem, że zawsze mnie czymś zaskoczy i wywoła mój uśmiech. Ogromną zaletą jest własny styl. Podoba mi się, że blogerka zawsze jest w pełnej stylizacji. Na pewno poświęca sporo czasu i uwagi, by zestawić tak odmienne stylem ubrania – do tego buty, torebki, biżuterię. Wykorzystuje nieoczywiste elementy garderoby, jak pelerynki, turbany, opaski, wianki itp. Ma talent i najbardziej awangardowe podejście do mody. Przez lata wypracowała swoją markę i nie sposób pomylić ją z innymi blogerkami. Na pewno nie tylko mnie jej styl kojarzy się ze stylem Anny Dello Russo. Jest konsekwentna. Nawigacja strony prosta, klarowna. Plus za tematy beauty.

4. Rebel Look

220 pkt

I/44   II/48   III/42   IV/45   V/41

Blogerka absolutnie wspaniała. Wszystko, co zawiera blog, wskazuje, że zna się na modzie. Pozuje jak modelka, a zdjęcia mogłyby zostać opublikowane w każdym dobrym piśmie o modzie. Ma własny, wyrazisty, rockowy styl. To najlepszy, najbliżej mody blog w Polsce. Doskonałe zdjęcia, klasa, elegancja, minimalizm, całość bardzo przemyślana i konsekwentna – widać, że Magda Samborska to kocha. I że ma doświadczenie dziennikarskie. Blog jest utrzymany w nowoczesnym klimacie. Na minus – zbyt wiele lokacji produktów, mało zdjęć, mało pokazanych nowych kierunków w modzie, mało aktywna komunikacja z fanami. Duży plus za styl i estetykę oraz za aktywność w mediach społecznościowych.

5. Alice Point

217 pkt

I/44   II/51   III/39   IV/44   V/39

Alicja Zielasko ma własny styl, różnorodny, dobrze prezentuje się zarówno w stylizacjach kobiecych, jak i streetowych czy sportowych; ciekawie łączy te style. Ma dobry gust. Prezentuje oryginalne, niebanalne zestawy. Jest obyta z modą, widać inspiracje angielską ulicą, która uważana jest za najbardziej wyluzowaną i kreatywną (autorka mieszka w Londynie – przyp. red.). Konsekwentnie buduje swój styl i bloga. Warto podkreślić, że została doceniona również przez zagraniczne media. Ciekawy styl zdjęć, odrobinę mroczny, niedopowiedziany. Fajny komercyjny blog. Minusy: wpisy dokonywane zbyt rzadko, mała systematyczność, niezbyt duża interakcja z fanami.

6. Harel

214 pkt

I/48   II/34   III/51   IV/38   V/43

Nietypowy blog. Autorka nie fotografuje się w stylizacjach. Prawie wyłącznie pisze o modzie, ilustrując wpisy zdjęciami modelek, kompozycji z ubrań itp. Merytoryczne wpisy, w których Ewa Kowalewska-Kondrat wykazuje się również doskonałą znajomością historii mody. Według mnie najlepszy ekspercki blog modowy. Przez każdy post przebija ogromna wiedza na temat mody i jej ciekawość. Blogerka prezentuje sylwetki ciekawych projektantów i marki. Bieżące wydarzenia komentuje, podając wiele istotnych, rzetelnych informacji na temat marek, które przedstawia. Nazwałabym ją dziennikarką mody. Trochę oldschoolowy layout, nie widzę w tym blogu samej Harel, za dużo inspiracji i obcych outfitów, ale pisze świetnie.

7. Make Life Easier

209 pkt

I/40   II/37   III/34   IV/51   V/47

Katarzyna Tusk jest wierna swojemu klasycznemu, wręcz spokojnemu stylowi. Od lat go nie zmienia i nie eksperymentuje z modą (niektórzy uznają to za atut, inni przeciwnie). Na pewno warte docenienia jest to, że Kasia nie skupia się tylko na modzie, ale także na lifestylu. Z drugiej strony: klasyka to najmniej ciekawy element mody. Jeśli chce nazywać się blogerką, czyli trendsetterką, osobą inspirującą innych, nie powinna ubierać się jak dojrzała kobieta. Raczej nie wnosi niczego nowego do świata mody. Najlepiej wypada część bloga poświęcona kuchni. Cały blog bardzo przyjemny; jasny przekaz, co jest reklamą, a co jej własną inwencją. Posty dobrze zredagowane, rzeczowe. Różnorodne tematy, ładne zdjęcia.

8. Raspberry and Red

205 pkt

I/38   II/39   III/43   IV/46   V/39

Weronika Załazińska to jedna z najmłodszych blogerek, która podbiła nie tylko Polskę, ale i świat (mieszka w Londynie – przyp. red.). Słabą stroną bloga jest styl – zwyczajny, niewiele ma wspólnego z modą. Trudno nazwać go własnym. Biała bluzka, czarna spódnica czy spodnie, dżins to najprostsze stylizacje, niewiele oryginalności. Trzeba docenić dość dobry gust, zestawianie ubrań jest poprawne, estetyczne, ładne zdjęcia, dobrze dobrane plenery, dość ciekawe, zawierające sporo informacji, naturalne, osobiste opisy – to mocne strony bloga. Strona przejrzysta, czysta forma, nienachalna reklama, fajny dizajn i logo. Do słabych stron należy mała liczba wpisów w języku polskim.

9. Style On

204 pkt

I/45   II/45   III/32   IV/44   V/38

Blog prowadzony poprawnie, dobry, ale niezachwycający. Mocne strony: własny styl, spora świadomość trendów, dość ciekawe jest proponowanie kilku produktów – odpowiedników – zawartych w stylizacji. Kinga Litwińczuk ma bardzo klasyczny, minimalistyczny styl, ale nie boi się poeksperymentować. Jej eksperymenty czasem są udane, a czasem to chaos. Ciekawy układ strony głównej, ale trochę zbyt krótkie wpisy. Duży minus: blog nie od razu ładuje się w przeglądarce.

10. Jestem Kasia

200 pkt

I/40   II/37   III/36   IV/47   V/40

Stylizacje są dość sztampowe, według mnie kierowane do nastolatek. To nie jest oczywiście minusem bloga, natomiast widać, że struktura i poziom wpisów są adresowane do młodego odbiorcy. Styl Kasi Szymków jest dopracowany, świeży, a ona sama bardzo naturalna. Blog tworzy spójną całość, jest prosty i łatwy w odbiorze. Łatwa nawigacja, czysty układ zdjęć i opisów, fajne podkategorie, subtelne zdjęcia nadające klimat. Nienatarczywa reklama. Czuć świeżość. Miłe i fajne komentarze. Ciekawe jest też rozszerzenie bloga o podróże i vintage.

(JS, 17.11.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.