Deutsche Bank zmodyfikował reklamę po krytyce Komisji Etyki Reklamy
Internetowa reklama Deutsche Banku została uznana przez KER za wprowadzającą w błąd
Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklama Deutsche Banku wprowadza w błąd, ponieważ nie informuje jasno, ile wynoszą koszty i opłaty związane z promowanymi usługami maklerskimi.
Chodzi o internetową reklamę konta maklerskiego Deutsche Banku. Autor skargi uważa, że banner reklamowy z hasłem "Tylko 0,19 proc. od transakcji na akcjach przez Internet" nie jest zgodny z prawdą. "W rzeczywistości, o czym reklama nie informuje, stosowana jest prowizja minimalna w wysokości 1,90 zł. Należy więc uznać, że reklama wprowadza w błąd konsumentów co do kosztów związanych z usługą" - zauważył skarżący.
Zdaniem KER reklama narusza normy Kodeksu Etyki Reklamy i nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z dobrymi obyczajami.
Przedstawiciele banku odpowiedzieli na zarzuty: reklama nie wprowadza w błąd, ponieważ w komunikacji marketingowej bank nie posługiwał się wyłącznie komunikatem cytowanym przez autora skargi. Po wciśnięciu na bannerze klawisza "sprawdź " odbiorca jest przekierowywany na stronę sprzedażową, gdzie przed złożeniem wniosku o otwarcie konta maklerskiego pojawia się informacja o minimalnej prowizji 1,90 zł. Bank tłumaczy, że przed założeniem konta klient jest odsyłany do tabeli opłat i prowizji.
Mimo tych argumentów Deutsche Bank zmodyfikował reklamę - informację o opłacie minimalnej podaje teraz na każdym etapie komunikacji.
(DR, 02.11.2015)










