Dział: PRASA

Dodano: Wrzesień 18, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Tomasz Lis musi przeprosić Michała M. Lisieckiego za "cinkciarski kapitał"

Fragment wyroku Sądu Apelacyjnego, jaki PMPG Polskie Media udostępniła na Facebooku

Sąd Apelacyjny w Warszawie zdecydował, że Tomasz Lis i jego spółka Glob 360 (wydawca NaTemat.pl), muszą przeprosić PMPG Polskie Media, wydawcę tygodnika „Do Rzeczy” i Michała M. Lisieckiego za stwierdzenie o „cinkciarskim kapitale”, jakie padło na blogu redaktora naczelnego tygodnika "Newsweek Polska". Wyrok jest prawomocny.

O korzystnym dla siebie wyroku poinformowała spółka PMPG Polskie Media, której głównym udziałowcem jest Michał M. Lisiecki.
W lutym 2013 roku Tomasz Lis napisał na swoim blogu na portalu NaTemat.pl, że za tygodnikiem "Do Rzeczy" (jego współwydawcą jest PMPG) stoi "cinkciarski" kapitał. Po złożeniu pozwu o naruszenie dóbr osobistych Sąd Apelacyjny w Warszawie nakazał Tomaszowi Lisowi zamieszczenie przeprosin na portalu NaTemat.pl za użycie sformułowania "cinkciarski kapitał" i ma oświadczyć, że było ono "bezprawne i nieuzasadnione".

(18.09.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo

Dział: PRASA

Dodano: Wrzesień 20, 2015

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Najbardziej spadła sprzedaż "Wprost" i "Gazety Polskiej", wzrosła "Przeglądu"

Jedynym tygodnikiem opinii, któremu w lipcu wzrosła sprzedaż, był "Przegląd". Mocno stracił "Wprost", który dobrą sprzedaż w ub.r. zawdzięczał materiałom dotyczącym tzw. afery podsłuchowej.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy w lipcu br. "Newsweek Polska" (Ringier Axel Springer Polska) osiągnął średnią sprzedaż ogółem 118 326 egz. (spadek o 8,18 proc.). Zaraz za nim znalazł się tygodnik "Polityka" (Polityka) - 117 341 egz. (spadek o 4,2 proc.).
Tygodnik "W Sieci" (Fratria) ze średnią sprzedażą ogółem 74 681 egz. (spadek o 5,16 proc.) wyprzedza "Tygodnik do Rzeczy" (Orle Pióro) - 59 771 egz. (spadek o 3,52 proc.).
"Wprost" odnotował w lipcu najwyższy spadek sprzedaży (wśród tygodników opinii), bo aż o 55,04 proc. Rok temu swoją sprzedaż (83 243 egz.) tytuł ten zawdzięczał materiałom o aferze taśmowej, które pojawiły się w trzech wydaniach lipcowych. Dalej znalazły się "Gazeta Polska" (Niezależne Wydawnictwo Polskie), której sprzedaż spadła o 20,63 proc., do 34 211 egz., "Przegląd" (Fundacja Oratio Recta) ze sprzedażą 17 961 egz. (wzrost o 1,21 proc.) i "Tygodnik Powszechny" (Tygodnik Powszechny) - 17 700 egz. (spadek o 3,53 proc.).
Wśród wszystkich ogólnopolskich tygodników najwyższą sprzedaż miały: "Tygodnik Angora" (Wydawnictwo Westa-Druk) - 294 031 egz. (spadek o 6,53 proc.) i "Gość Niedzielny" (Instytut Gość Media) - 123 907 egz. (spadek o 3,49 proc.).

(JS, 20.09.2015)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter

Zapisz się na nasz newsletter i bądź na bieżąco z najświeższymi informacjami ze świata mediów i reklamy. Pressletter

Press logo